SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Jednoosobowa działalność gospodarcza, w której nie ma zatrudnionych osób, w świetle prawa nie podlega obowiązkom związanym z wymogami bezpieczeństwa i higieny pracy, określonymi w prawie pracy. Jednak już przy zatrudnieniu chociaż jednego pracownika sytuacja się zmienia. Wówczas właściciel firmy staje się pracodawcą i podlega przepisom BHP wynikającym z Kodeksu pracy.

Właściciel takiej firmy powinien spełniać  wyznaczone przepisami prawa warunki wykonywania działalności gospodarczej, przede wszystkim dotyczące ochrony przed zagrożeniem życia i zdrowia ludzkiego. Warto wiedzieć, że wymóg ochrony środowiska wykraczający poza obszar BHP, obejmuje wszystkie podmioty gospodarcze, niezależnie od ich wielkości. Właściciel firmy wykorzystujący w swojej działalności np. tonery do drukarek, sprzęt elektroniczny, baterie, itp. jest zobowiązany do ewidencjonowania odpadów i przechowywania kart ich przekazania do utylizacji.

W momencie, kiedy firma zaczyna zatrudniać pracowników – staje się pracodawcą, którego będą obowiązywały przepisy BHP wynikające z Kodeksu pracy, a także z innych rozporządzeń i ustaw. Zakres obowiązków pracodawcy związanych z BHP zależy od rodzaju prowadzonej działalności, liczby zatrudnionych pracowników oraz skali działalności firmy. Jednak nie powoduje to konieczności utworzenia dodatkowego stanowiska związanego ze sprawami BHP.

Zadania w zakresie BHP mogą być wykonywane przez samego właściciela firmy, ale pod warunkiem, że ma on ukończone odpowiednie szkolenie niezbędne do wykonywania zadań służby BHP oraz zatrudnia do 10 pracowników. Drugim przypadkiem jest sytuacja, gdy zatrudnia do 50 pracowników i jest zakwalifikowany do grupy działalności, dla której ustalono nie większą niż trzecia kategorię ryzyka, wynikająca z przepisów o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych.

Źródło: Magazyn SEKA

Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google+ | Magazyn SEKA


Imię *

Nazwisko *

Telefon *

E-mail *

Województwo *

1 Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego.

1 Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2019.123 t.j. z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2018.1954 t.j. z późn. zm.)


Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
  • odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
  • posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
  • dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
  • pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
  • dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  • Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Zobacz więcej