SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Patronat SEKA S.A. nad XIII edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

7 i 8 listopada 2018 to data, którą należy podkreślić w kalendarzu. Tego dnia odbędzie się bowiem Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

W ciągu dwóch dni w Sound Garden Hotel w Warszawie, w ramach Kongresu odbędzie się wiele paneli tematycznych dotyczących branży, sesje networkingowe i spotkania B2B.

Panele będą prowadzone przez organizacje i instytucje, związane z sektorem części automotive m.in. przez: PAIH, STM. Do tegorocznej edycji aktywnie włączyło się także Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, które poprowadzi własną sesję drugiego dnia Kongresu. Swoje prelekcje wygłoszą przedstawiciele europejskich organizacji: CLEPA, FIGIEFA i APRA. Bardzo interesująco zapowiada się również sesja dotycząca osób z niepełnosprawnością, którą poprowadzi Piotr Pawłowski, Prezes Fundacji Integracja.

W dniu 8 listopada 2018, SEKA S.A. będą reprezentowali podczas wystąpień:

11:00 – 11:30 – Zmiany prawne dot. przepisów ochrony środowiska (sala Oratorio) – Andrzej Zgrajka Specjalista ds. ochrony środowiska SEKA S.A. tel. 501 306 311 e-mail: andrzej.zgrajka@seka.pl

12:00 – 12:30 – BHP w warsztatach motoryzacyjnych (sala Oratorio) – Mieczysław Kluska gł. specjalista ds. bhp, spec. ds. postępowań powypadkowych  tel. 22 517 88 39 kom. 502 411 293 e-mail: mieczyslaw.kluska@seka.pl

Wśród paneli odbędzie się sesja poświęcona kobietom w motoryzacji. Tym razem Panie będą przyglądać się mega trendom w branży automotive. Dowiemy się jakie są prognozy, szanse i zagrożenia, które przyniesie nam bliska i ta nieco dalsza przyszłość.

Po raz pierwszy podczas Kongresu będą mieć Państwo okazje obejrzenia wystawy Przemysł 4.0, a także możliwość spotkania się z przedstawicielami najciekawszych start-upów związanych z branżą.

Relacja z 2017 roku

Na najważniejszym Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, na początku listopada w Warszawie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz środowiska naukowe i akademickie. Kolejna, XIII już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się jeszcze ciekawiej i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień. Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji dotyczącej przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże oraz zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. mega trendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.

Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe tj. CLEPA* reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA** zajmująca się obroną interesów dystrybutorów, czy też APRA, która działa w tematach gospodarki o obiegu zamkniętym. Swój wkład wniosą również organizacje takie jak PAIH, PZPM, STM, Fundacja Integracja, a nawet Strefy Ekonomiczne i firmy badawcze jak np. Frost & Sullivan. Nie zabraknie oczywiście przedstawicieli władz państwowych. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia Kongresu zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych.

W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach, dotyczących przyszłościowych projektów związanych z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Motywem przewodnim panelu dyskusyjnego zwieńczającego tę wystawę będą szanse i bariery rozwoju start-upów w branży automotive. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą temat z 4 perspektyw – start-upu, tzw. anioła biznesu, z punktu widzenia branży oraz z perspektywy organizacji rządowych, takich jak PFR czy NCBR. Podczas Kongresu rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy start-up branży automotive a nagrody zostaną rozdanę podczas wieczornej gali, która odbędzie się wieczorem 7. listopada.

„Motoryzacja bardzo potrzebuje innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to jest chociażby to, że nakłady na badania R&D w branży motoryzacyjnej oscylują w okolicach 3 mld złotych. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być start-upy” – mówi Marcin Małecki z serwisu MamStartup.pl, który jest współorganizatorem tej części Kongresu.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, w którym spotyka się tak szeroka reprezentacja branży. W poprzedniej edycji tego Kongresu udział wzięło blisko 800 osób, a na ten rok organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję. Szczegółowy program wydarzenia będziemy przedstawiać w kolejnych tygodniach.

Jak podkreśla Alfred Franke, Prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także jako nowość, sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk okołobranżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora. Będą to więc bez wątpienia niezwykle gorące debaty, oczywiście prowadzone w poszukiwaniu kompromisu, ale w formule off the record.

Coraz bardziej słyszalni

Od pierwszego kongresu branży motoryzacyjnej minęła ponad dekada. W tym czasie pozycja SDCM jako przedstawiciela środowiska stale się umacniała. – Nasz głos jest coraz bardziej słyszalny, a formułowane przez nas postulaty w coraz większym stopniu są zauważalne. Osoby mające wpływ na tworzenie regulacji prawnych widzą, iż producenci części, dystrybutorzy i warsztaty to jeden z filarów całej gospodarki. Już od kilku lat nasze spotkania odbywają się w gościnnej siedzibie Ministerstwa Gospodarki – a obecnie Ministerstwa Rozwoju, które wraz z Ministerstwem Infrastruktury, Międzynarodowym Centrum Badań i Rozwoju i Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych obejmie nad kongresem patronat

O SDCM

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych zostało powołane w celu reprezentowania niezależnego rynku motoryzacyjnego. Członkami SDCM są zarówno przedstawiciele dystrybutorów jak i producentów części motoryzacyjnych – firmy świadome znaczenia współdziałania na rzecz całego środowiska.

* CLEPA monitoruje, opiniuje i zabiega o właściwe regulacje ważne dla producentów części OE jak również IAM, a są to np.:
-przepisy wykonawcze do rozporządzenia dotyczącego homologacji części i komponentów;
-ograniczanie emisji CO2 lecz przy zachowaniu neutralności technologicznej;
-promowanie naturalnego rozwoju elektromobilności, a nie skoku na głęboką wodę;
-kwestia brexitu i jego wpływu na międzynarodową kooperację w branży;
-dyrektywa 85/374 o odpowiedzialności za produkty wadliwe.

** FIGIEFA zabiega o właściwe regulacje na rzecz dystrybutorów i producentów IAM, a wśród nich są np.:
-dostęp do systemów telematycznych pojazdów dla niezależnych operatorów;
-dostęp do informacji RMI oraz danych umożliwiających identyfikacji części;
-cyfryzacja w motoryzacji;
-kwestie związane z Stacjami Kontroli Pojazdów.


Zobacz także:

bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40