SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Każde przedsiębiorstwo, które wykorzystuje w swojej działalności spawalnictwo ma obowiązki wynikające z Ustawy o ochronie środowiska. Obowiązujące przepisy dokładnie precyzują na jakiej podstawie można prowadzić w zakładzie prace spawalnicze.

W trakcie spawania powstaje tzw. dym spawalniczy, czyli mieszanina gazów i pyłów, która tworzy się w wyniku topienia się metali, ich odparowania i utleniania. W powietrzu zachodzi ich przemiana do cząsteczek stałych.

W związku z tym procesem i zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 w sprawie przypadków, w których wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza z instalacji nie wymaga  pozwolenia, na użytkowniku spawalni ciąży obowiązek uzyskania stosownych pozwoleń.

W przypadku posiadania do trzech stanowisk spawania instalacja nie wymaga pozwolenia tylko zgłoszenia.

Jeżeli przedsiębiorca posiada więcej niż trzy stanowiska spawalnicze, wówczas instalacja wymaga pozwolenia.

Stosowną dokumentację należy złożyć do:

  • marszałka województwa (organ właściwy dla zakładów, na których zlokalizowana jest instalacja mogąca oddziaływać na środowisko),
  • regionalnego dyrektora ochrony środowiska (instalacje na terenach zamkniętych),
  • starosty (dla pozostałych instalacji).

Zgłoszenie instalacji lub uzyskane pozwolenie ważne jest do czasu wprowadzenia zmian w instalacji, np. jej rozbudowy lub przebudowy.

Brak wymaganego pozwolenia lub z naruszenie jego warunków może skutkować nałożeniem kary: aresztu, ograniczenia wolności bądź grzywny.

Ponadto, do końca marca należy składać zbiorcze zestawienie informacji o zakresie korzystania ze środowiska z uwzględnieniem emisji z procesu spawania, a do końca lutego dodatkowo należy złożyć raport do Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBiZE).

Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google+ | Magazyn SEKA


Imię *

Nazwisko *

Telefon *

E-mail *

Województwo *

1 Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego.

1 Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2019.123 t.j. z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2018.1954 t.j. z późn. zm.)


Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
  • odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
  • posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
  • dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
  • pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
  • dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  • Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Zobacz więcej