Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Polityka prywatności

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Instrukcja – telefony alarmowe

Poradnik BHP/Instrukcja – telefony alarmowe

Instrukcja – telefony alarmowe powinna się znaleźć nie tylko w każdym zakładzie pracy, ale również w placówkach edukacyjnych, urzędach, obiektach kultury, galeriach handlowych i każdym innym miejscu publicznym. Warto też zadbać o nią w wielorodzinnym budynku mieszkalnym, w którym od czasu do czasu ma miejsce awaria i trzeba zadzwonić do pogotowia energetycznego lub gazowego. Niektóre wypadki czy zdarzenia losowe mają charakter łagodny i nie wymagają natychmiastowej interwencji. Jednak, kiedy nastąpi wyciek gazu lub jeden z klientów dozna zawału, konieczne jest natychmiastowe wezwanie pomocy. Instrukcja – telefony alarmowe musi być doskonale widoczna znajdować się w dostępnym miejscu i zawierać wszystkie niezbędne numery kontaktowe.

Instrukcja – telefony alarmowe – jakie numery telefonów na niej umieścić?

Podstawowe numery kontaktowe do służb zajmujących się ratowaniem życia

Zawartość dokumentu nie jest standardowa, o czym można się przekonać, przeglądając gotowe tablice informacyjne dostępne w sklepach z artykułami BHP. Jeśli chcesz ją przygotować samodzielnie, ważne jest staranne dobranie tylko informacji, które są najbardziej potrzebne w danym środowisku. Bez względu na miejsce przeznaczenia instrukcja – telefony alarmowe zawsze powinna zawierać cztery podstawowe numery kontaktowe do służb, które zajmują się ratowaniem życia:

  • 112 – ogólny numer alarmowy do wszystkich służb ratunkowych,
  • 999 – Pogotowie Ratunkowe,
  • 998 – Straż Pożarna,
  • 997 – Policja.

Instrukcja – telefony alarmowe – algorytm RKO

Poprawne wykonanie telefonu do służb ratunkowych

Wykonanie telefonu do służb ratunkowych nie zawsze jest poprawne i dostarcza informacji niezbędnych do udzielenia szybkiej pomocy osobom w potrzebie. Aby nie tracić czasu operatora na zadawanie licznych pytań i poszukiwanie odpowiedzi instrukcja – telefony alarmowe może zostać uzupełniona o wskazówki, jak powinno wyglądać zgłoszenie. Po wybraniu numeru i zgłoszeniu operatora należy podać następujące informacje:

  • krótki opis zdarzenia,
  • liczbę poszkodowanych,
  • lokalizację miejsca zdarzenia,
  • formy udzielonej pomocy,
  • swoje dane personalne i numer kontaktowy.

Instrukcja – telefony alarmowe – numery telefonów do różnych służb interwencyjnych

Instrukcja – telefony alarmowe nie musi przyjmować zawsze tej samej formy, a jej zawartość powinna być dostosowana do konkretnych potrzeb budynku czy środowiska. W niektórych sytuacjach lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie w niej jedynie czterech numerów podstawowych, ale przy tym dużych i doskonale widocznych ze sporej odległości. Dotyczy to np. szkół podstawowych, w których dzieci raczej nie będą dzwonić do pogotowia wodociągowego.

Natomiast w budynkach mieszkalnych, biurowcach, zakładach produkcyjnych, obiektach publicznych instrukcja – telefony alarmowe może zawierać numery alarmowe do służb interwencyjnych, które zajmują się usuwaniem awarii różnych instalacji. Na tablicy mogą się znaleźć między innymi następujące numery:

  • 986 – Straż Miejska
  • 991 – pogotowie energetyczne,
  • 992 – pogotowie gazowe,
  • 993 – pogotowie ciepłownicze,
  • 994 – pogotowie wodociągowe.

Jako podsumowanie informacji oraz wsparcie dla przypadkowych świadków zdarzenia instrukcja – telefony alarmowe może też zawierać krótki tekst, który zachęca do zachowania spokoju, unikania paniki i postępowania zgodnie z rozsądkiem w celu jak najskuteczniejszego niesienia pomocy poszkodowanym.


☎️ Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa; audytu, szkolenia i nadzoru, skontaktuj się z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel. 22 517 88 66 e-mail: michal.sekunda@seka.pl


NAJBLIŻSZE KURSY I SZKOLENIA BHP

Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń do nas!

Wybierz temat lub oddział SEKA S.A.

Infolinia
Infolinia

+48 22 517 88 88

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Dział handlowy
Dział handlowy

+48 22 517 88 66

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Białystok
Oddział Białystok

+48 85 871 22 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Bielsko-Biała
Oddział Bielsko-Biała

+48 33 300 10 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Bydgoszcz
Oddział Bydgoszcz

+48 52 522 57 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gdańsk
Oddział Gdańsk

+48 58 732 08 80

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gdańsk
Oddział Gdańsk

+48 58 732 08 80

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gorzów Wlkp.
Oddział Gorzów Wlkp.

+48 95 737 46 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Katowice
Oddział Katowice

+48 32 700 22 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Kielce
Oddział Kielce

+48 41 230 98 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Koszalin
Oddział Koszalin

+48 94 721 42 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Kraków
Oddział Kraków

+48 12 203 19 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Łódź
Oddział Łódź

+48 42 280 10 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Lublin
Oddział Lublin

+48 81 464 16 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Olsztyn
Oddział Olsztyn

+48 89 679 94 40

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Poznań
Oddział Poznań

+48 61 624 02 60

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Rzeszów
Oddział Rzeszów

+48 17 717 65 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Szczecin
Oddział Szczecin

+48 91 88 19 500

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Warszawa
Oddział Warszawa

+48 22 517 88 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Wrocław
Oddział Wrocław

+48 71 738 38 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline