– proces usprawniania systemu zarządzania w celu osiągnięcia poprawy wszystkich działań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, zgodnie z określoną polityką bezpieczeństwa i higieny pracy danej organizacji (np. zakładu pracy). Według PN-N-18001 Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Wymagania.
Zobacz także
TOKSYKOLOGIA
– nauka badająca złożone reakcje organizmów żywych na działanie trucizn. W wyniku oddziaływania na człowieka w środowisku pracy trucizn mogą zachodzić w jego organizmie różnorodne zaburzenia procesów fizjologicznych, niekiedy doprowadzające do zawodowych zatruć ostrych lub przewlekłych. Według A. Hansen Bezpieczeństwo i higiena pracy, Wydawnictwa szkolne i pedagogiczne, Warszawa 1998 r.
UŻYTKOWNIK URZĄDZENIA
– rozumie się przez to podmiot uprawniony na podstawie określonego tytułu prawnego do władania urządzeniem w celu jego eksploatacji zgodnie z wymaganiami ochrony środowiska, na zasadach wskazanych w ustawie. Według ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
SYSTEM SYGNALIZACJI POŻAROWEJ
– obejmuje urządzenia sygnalizacyjno – alarmowe, służące do samoczynnego wykrywania i przekazywania informacji o pożarze a także urządzenia odbiorcze alarmów pożarowych i urządzenia odbiorcze sygnałów uszkodzeniowych. Według rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (D. U. Nr 80, poz. 563).