CELE SZKOLENIA
Celem kształcenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie wykonywanych obowiązków, organizacji pracy, obsługi klientów/petentów oraz pracowników firmy. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób profesjonalnie zarządzać sekretariatem. Nabędzie umiejętność skutecznej komunikacji , umiejętnego zarządzania czasem i realizacją powierzonych mu zadań oraz przestrzegania obowiązującej etyki w biznesie.
ADRESACI SZKOLENIA
Osoby planujące pracę w zawodzie asystenta/asystentki, sekretarki, pracowników biur i recepcji.
KORZYŚCI
Efektem kształcenia będzie nabyta wiedza i opanowane umiejętności z zakresu efektywnego zarządzania administracją/biurem/sekretariatem.
ZAKRES TEMATYCZNY
Zakres tematyczny:
1. Funkcjonowanie sekretariatu oraz Savoir vivre w pracy asystenta/ki – 8 godz.
– Obieg informacji wewnątrz biura
– Przyjmowanie i wysyłanie informacji
– Zarządzanie czasem i skuteczna organizacja pracy
– Ustalanie priorytetów
– Umiejętności komunikacyjne
– Zasady etykiety biznesowej
– Własne zasoby w budowaniu relacji z klientem
– Optymalizacja kontaktu z klientem
– Radzenie sobie z trudnym klientem
– Komunikacja werbalna i niewerbalna
– Asertywność
2. Elementy prawa – 8 godz.
– podstawowe pojęcia, administracja publiczna, prawo administracyjne,
– źródła prawa administracyjnego, akt administracyjny
– postępowanie administracyjne
– Ochrona danych osobowych w firmie
3. Obsługa urządzeń biurowych i programów biurowych – 8 godz.
· Praktyczna obsługa urządzeń biurowych, m.in. projektory multimedialne, skanery, drukarki, kserokopiarki, urządzenia wielofunkcyjne, bindownice i inne sposoby oprawy dokumentów.
· Pakiet Microsoft Office
-Edytor tekstu Microsoft Word Ogólne wiadomości dotyczące aplikacji Microsoft Word (Wprowadzenie).
-Formatowanie dokumentów Praca z dokumentami, tabele, drukowanie
-Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel Wprowadzanie i edycja danych
-Funkcje obliczeniowe Excel jako prosta baza danych – Wykresy Drukowanie
-Kreator prezentacji Power Point
-Tworzenie własnej prezentacji.