CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych aspektów kontroli pracowników z uwzględnieniem rozwoju nowoczesnych technologii, charakteru pracy oraz najnowszych interpretacji przepisów prawa.
ADRESACI SZKOLENIA
- Dyrektorzy personalni i specjaliści HR
- Kadra kierownicza i członkowie zarządu
- Specjaliści ds. Compliance
KORZYŚCI
- Poznanie uprawnień pracodawcy w zakresie organizacji pracy i kontroli pracowników
- Omówienie możliwości rozliczania i kontroli pracy zdalnej
- Poznanie zasad monitoringu przy wykorzystaniu nowych technologii w miejscu pracy w świetle przepisów o ochronie danych osobowych (RODO)
- Analiza możliwości kontroli aktywności pracowników w Internecie
- Zapoznanie się z procedurami właściwego postępowania w typowych sytuacjach obarczonych ryzykiem naruszenia przepisów prawa.
ZAKRES TEMATYCZNY
Moduł I
Co wolno pracodawcy?
•Uprawnienia pracodawcy w zakresie organizacji pracy i kontroli pracowników
•Obowiązek efektywnego wykorzystania czasu pracy przez pracownika
•Regulacje wewnętrzne jako element organizacji pracy (m.in. wartości firmy, ubiór, wizerunek, standardy obsługi klienta)
Moduł II
Wykorzystanie nowych technologii
•Możliwości i ryzyka kontroli pracowników za pomocą nowoczesnych technologii w świetle polskiego prawa pracy i RODO, m.in. telefon, komputer, Internet, poczta elektroniczna, kamery, system GPS
•Praca zdalna
-Czym domowe biuro różni się od firmowego?
-Jak kontrolować efekty pracy zdalnej?
– Home office a dopuszczalny zakres kontroli pracownika
Moduł III
Pracownik w sieci
Dozwolony zakres sprawdzania kandydatów do pracy
Fatalne kliknięcie – aktywność pracownika na portalach społecznościowych a ryzyko wizerunkowe pracodawcy
Możliwości kontroli i wpływu pracodawcy na realny i wirtualny wizerunek pracownika
Moduł IV
Kontrola pracownika a poszanowanie prywatności
•Nadmierna kontrola jako przejaw mobbingu
•Ochrona danych osobowych, dóbr osobistych i prywatności pracownika w świetle prawa
•Konsekwencje naruszenie dóbr osobistych pracownika przez pracodawcę
•Odpowiedzialność pracownika za naruszenie dobra firmy, jej wizerunku lub reputacji