CELE SZKOLENIA
Szkolenie ma na celu zapoznanie pracodawców, kadrę zarządzającą, pracowników organizujących pracę osób zatrudnionych na stanowisku kierowcy z przepisami ustawy o czasie pracy kierowców.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie adresowane jest do pracodawców, pracowników zarządzających pracownikami, oraz pracowników służb kadrowych
KORZYŚCI
- Poznanie uregulowań prawnych dotyczących czasu pracy kierowców
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego zastosowania wspomnianych regulacji w praktyce
- Poszerzenie wiedzy o aktualne orzecznictwo sądowe, praktykę i interpretacje organów kontroli
ZAKRES TEMATYCZNY
1. Procedury kontroli ITD.
2. Maksymalne okresy kontroli.
3. Zakres obowiązków kierowcy.
4. Oświadczenia oraz zaświadczenia kierowcy, które musisz posiadać.
5. Wymogi pobierania danych cyfrowych.
6. Prawidłowe ustawienia urządzeń do pobierania danych cyfrowych.
7. Tachograf i selektory aktywności kierowcy.
8. Obowiązki ciążące na pracodawcy po wdrożeniu Pakietu Mobilności (20.08.2020r.)
9. Tachograf inteligentny II generacji.
10. Zastosowanie ustawy o transporcie drogowym (art. 92) – prawidłowa organizacja czasu pracy kierowców.
11. Czas pracy kierowcy zgodny z Rozporządzeniem (WE) 561/2006.
12. Czas pracy kierowcy zgodny z Ustawą o Czasie Pracy Kierowcy.
13. Jak prawidło uzupełniać okresy powrotu kierowcy do domu lub dojazdu do samochodu.
14. Czas pracy kierowcy po wdrożeniu Pakietu Mobilności.
15. Interpretacje przepisów w kraju oraz poza krajem.
16. Art. 12/561/2006 r. jak sporządzić prawidłowe tłumaczenie.
17. Ewidencja uzupełniająca czas pracy (zaświadczenia).
18. Rozporządzenie (EU) 165/2014 r.
19. Użytkowanie funkcji specjalnych OUT/PROM–KOLEJ.
20. Kontrola czasu UTC.
21. Zasada naliczania „złotej minuty”.
22. W jakich przypadkach kalibracja tachografu jest obowiązkowa?
23. Jak zachować się w przypadku awarii tachografu?
24. Co zrobić w przypadku zagubienia lub uszkodzenia karty kierowcy?
25. Jak zapisywać pracę wykonywaną poza prowadzeniem pojazdu?
26. Analiza błędnych odczytów z karty kierowcy oraz tachografu.
27. Analiza manipulacji tachografu cyfrowego wykrywane przez ITD.
28. Braki udokumentowania przebiegu pojazdu.
29. Błędy obsługi tachografu wykrywane przez ITD.
30. Zajęcia praktyczne – Obsługa tachografów cyfrowych VDO, Stonridge:
a. wpisy manualne
b. wpisy kraju rozpoczęcia oraz zakończenia zmiany
c. zastosowanie funkcji OUT
d. zastosowanie funkcji przeprawa prom/kolej
e. zmiana czasu lokalnego, firmowego
f. korekcja czasu UTC
g. wydruki z karty kierowcy oraz pojazdu
h. wydruki o prędkości
i. symulacja najczęściej popełnianych błędów
31. Analiza wydruków z tachografu cyfrowego.
41. System zdalnego pobierania danych przez ITD (DSRC)