CELE SZKOLENIA
Szkolenie ma na celu zapoznanie pracodawców, kadrę zarządzającą, pracowników organizujących pracę osób zatrudnionych na stanowisku kierowcy z przepisami ustawy o czasie pracy kierowców.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie adresowane jest do pracodawców, pracowników zarządzających pracownikami, oraz pracowników służb kadrowych
KORZYŚCI
- Poznanie uregulowań prawnych dotyczących czasu pracy kierowców
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego zastosowania wspomnianych regulacji w praktyce
- Poszerzenie wiedzy o aktualne orzecznictwo sądowe, praktykę i interpretacje organów kontroli
ZAKRES TEMATYCZNY
1. Zakres kontroli Inspektora Państwowej Inspekcji Pracy.
2. Procedury kontroli oraz możliwe konsekwencje.
3. Ewidencja czasu pracy kierowców z wykorzystaniem karty kierowcy oraz tachografu cyfrowego.
4. Rodzaje tachografów.
5. Obowiązki pracy dotyczące odczytu danych oraz archiwizacji danych.
6. Kiedy zastosować obwieszczenie, porozumienie zmieniające, aneks?
7. Jakie zapisy stosujemy w umowie o pracę, a jakie w informacjach o warunkach zatrudnienia?
8. Jak wybrać najkorzystniejszy okres rozliczeniowy?
9. Czy obowiązkowe jest zgłoszenie przedłużenia okresu rozliczeniowego?
10. Czy kierowca samochodu o DMC powyżej 3,5 tony może pracować u więcej niż jednego pracodawcy?
1. Jaką ustalić porę nocną w firmie? (8 godzin pomiędzy 21:00 a 7:00)
12. Jaki dodatek zapłacić za pracę w porze nocnej?
13. Jak ustalić „drugą” porę nocną w firmie? (4 godziny pomiędzy 00:00 a 7:00)
14. Jakie zdarzenia rejestrowane przy pomocy tachografu zaliczamy do czasu pracy?
15. Czy warto zmienić kodeksową definicję godzin niedzieli i świąt?
16. Ile wynosi maksymalny limit godzin nadliczbowych na rok?
17. Jaki wybrać system rozliczeniowy w transporcie?
18. Co zaliczamy do czasu pracy kierowcy?
19. Kiedy powstają nadgodziny 100%, 50%?
20. Jak rekompensować nadgodziny czasem wolnym na wniosek lub bez wniosku pracownika?
21. Kiedy należy zaliczyć przerwę śniadaniową do czasu pracy kierowcy?
22. Jak prawidłowo sporządzić wniosek o oddanie nadgodzin w stosunku 1:1?
23. Kiedy powstaje dyżur 50%, 100%?
24. Kiedy dyżur jest zaliczany do czasu pracy?
25. Jak rekompensować dyżur czasem wolnym na wniosek lub bez wniosku pracownika?
26. Jak rozliczyć okres dyspozycyjności w obsadzie kilkuosobowej?
27. Czy możemy potrącić wynagrodzenie za „nieusprawiedliwiony postój”?
28. Których okresów postojów nie zaliczamy do czasu pracy kierowcy oraz czasu dyspozycyjności?
29. Kiedy naliczyć dodatek za godziny pracy przypadające na porę nocną?
30. Kiedy powstają nadgodziny z tytułu nakładania się dób pracowniczych?
31. Jak oddawać dni wolne za pracę wykonaną w sobotę, niedzielę lub święto?
32. Jak obliczać i wypłacać godziny średniotygodniowe?
33. Kiedy następuje rozpoczęcie oraz zakończenie podróży służbowej?
34. Czy ryczałt za nocleg wykonany w kabinie samochodu może zostać ujęty w kosztach?
35. Jak traktować odcinki polskie delegacji zagranicznej?
36. Czy możemy obniżyć stawki diety przy delegacji zagranicznej?
37. Wg jakiego kursu powinniśmy rozliczyć „wirtualną” podróż służbową?
38. W jakich przypadkach możemy potrącić część diety kierowcy?
39. Kiedy nie możemy naliczyć ryczałtu za nocleg wykonany w kabinie kierowcy?
40. Kiedy możemy zastosować odstępstwo od naliczania płacy minimalnej EU?
41. Jak należy zgłosić oddelegowanie kierowcy poprzez platformę delegowania kierowców?
42. Jakie dokumenty kierowca ma obowiązek posiadać podczas kontroli kraju przyjmującego?
43. Które odcinki nie podlegają pod wyrównanie płacy minimalnej EU od 2.02.2022 roku?
44. Które odcinki podlegają pod wyrównanie płacy minimalnej EU od 2.02.2022 roku?
45. Czy przedstawiciel na terenie Francji jest obowiązkowy?
46. Czy kierowcy samochodów o DMC przekraczających 2,5 tony będą rozliczani zgodnie z danymi zawartymi
na karcie kierowcy?
47. Symulacja wynagrodzenia kierowców przed i po wdrożeniu Pakietu Mobilności.
48. Skutki nowelizacja ustawy o czasie pracy kierowcy od 2.02.2022 roku?
49. W jaki sposób naliczane będą delegacje po zmianach od lutego 2022 r.?
50. Jakie zapisy w umowach kierowców – łagodzące skutki Pakietu Mobilności?
51. Jak wyliczyć międzynarodowe „wirtualne diety kierowcy”?
52. Jakie pomniejszyć podstawy naliczeń ZUS i PIT o wirtualne delegacje?