CELE SZKOLENIA
Stres wynikający z przepracowania nie tylko obniża efektywność pracowniczą, lecz także może niekorzystnie wpływać na zdrowie, relacje z bliskimi oraz poczucie szczęścia.
Na szkoleniu nauczysz się
- utrzymać równowagę emocjonalną,
- umiejętności wykorzystywania pozytywnych aspektów stresu,
- metod radzenia sobie w sytuacjach trudnych podczas komunikacji z drugim człowiekiem.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane do pracowników oraz kadry kierowniczej, z możliwością dostosowania do specyfiki grupy i potrzeb wynikających z zajmowanego stanowiska.
Zajęcia prowadzone są w Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach i zawierają w sobie ćwiczenia praktyczne.
Możliwość zajęć w języku angielskim.
KORZYŚCI
Zdobycie praktycznej wiedzy i narzędzi do zastosowania w pracy. Poszerzenie zasobów pracownika o umiejętności miękkie:
● samoświadomości emocjonalnej oraz wiedzy na temat funkcjonowania i reagowania
● sposobów zarządzania stresem i regulowania emocji
● podstaw komunikacji w oparciu o NVC – porozumienie bez przemocy.
ZAKRES TEMATYCZNY
MOŻNA RÓWNIEŻ SKORZYSTAĆ TYLKO Z WYBRANEGO
- Jak zachować równowagę?
● Rozwój człowieka oraz obszary pracy nad swoimi emocjami.
● Kluczowe emocje w kontekście pracy i funkcjonowania.
● Wpływ emocji własnych i cudzych na funkcjonowanie w środowisku pracy i życiu codziennym.
● Sposoby zachowania równowagi między życiem zawodowym, a prywatnym.
WARSZTAT arteterapeutyczny – wizualizacja i wyciszenie, jako metoda utrzymania równowagi życiowej, zastosowanie przykładowych metod pracy z obrazem, ciałem i środkami wyrazu.
- Stres przyjaciel, czy wróg?
● Pojęcie oraz miejsce stresu w życiu człowieka.
● Stres, strach i lęk jako niezbędne emocje i reakcje potrzebne do przetrwania.
● Stres w pozytywnym świetle i wynikające z niego korzyści.
● Wpływ stresu na komunikację.
● Sposoby radzenia sobie ze stresem i utrzymania równowagi emocjonalnej – metody autoregulacji.
WARSZTAT SELF – REG – zastosowanie niektórych metod radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, ćwiczenia praktyczne, karty pracy.
- NVC – porozumienie bez przemocy
● Czym jest porozumienie bez przemocy?
● Szakal, czy żyrafa? Typy postaw i zachowania podczas komunikacji w życiu codziennym.
● NVC w kontekście komunikacji w pracy.
● Konflikt i nieporozumienie jako nieodłączna część komunikacji między ludźmi.
● Kompromis, czy porozumienie? – sposoby rozwiązywanie konfliktów.
WARSZTAT – próba zastosowania NVC w praktyce, karty pracy.
Zajęcia poprowadzi Marzena Nowicka:
z wykształcenia magister pedagogiki ogólnej z kwalifikacjami do wykorzystywania arteterapii oraz oligofrenopedagogiem, jak również filolog. Od dwudziestu lat pracuję z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzicami – aktualnie w gabinecie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. W pracy wykorzystuje wszelkie techniki arteterapeutyczne adekwatnie do potrzeb i wieku osób. Ukończyła Integracyjną Terapię Traumy. Uwielbia szeroko pojętą pracę z komunikacją między ludźmi. Koncentruje się na aspektach: komunikacja, pracy z traumą, kryzys psychiczny, motywacja i zmiana.