CELE SZKOLENIA
Przekazywanie złych wiadomości, rozmowa dyscyplinująca czy wręczenie wypowiedzenia to nieodłączna część obowiązków kadry kierowniczej. Takie sytuacje są bardzo stresujące, gdyż wymagają kontroli własnych emocji, a jednocześnie trudno jest przewidzieć i w pełni kontrolować reakcje pracowników.
Celem szkolenia jest zaprezentowanie uczestnikom przydatnych technik komunikacji oraz praktycznych rozwiązań, które umożliwią dobre przygotowanie do trudnych rozmów oraz obniżą poziom stresu obydwu stron. Uczestnicy poznają reguły prowadzenia typowych trudnych spotkań z podwładnymi oraz przepisy prawa pracy, których muszą w takich przypadkach przestrzegać.
ADRESACI SZKOLENIA
Kadra kierownicza
Dyrektorzy personalni i specjaliści HR
KORZYŚCI
Przygotowanie do przekazywania pracownikom trudnych informacji z uwzględnieniem aspektów psychologicznych, organizacyjnych oraz prawnych.
Poznanie przydatnych technik komunikacji
Omówienie możliwych niespodzianek i stresujących sytuacji oraz sposobów radzenia sobie z nimi.
Zapoznanie z przepisami prawa dotyczącymi uprawnień kadry kierowniczej
ZAKRES TEMATYCZNY
1.Rodzaje trudnych rozmów i zasady dobrego przygotowania
Delegowanie zadań z uwzględnieniem stopnia trudności i kompetencji pracownika
Udzielanie informacji zwrotnej
Pochwała i wyrażanie uznania
Konstruktywna krytyka pracownika
Okresowa ocena pracownika – niezadowalająca ocena i opracowanie planu naprawczego/rozwojowego
Rozmowa dyscyplinująca i nałożenie kary porządkowej
Spotkanie ze zwalnianym pracownikiem (z uwzględnieniem kontekstu)
-Przygotowanie spotkania – czas, miejsce, uczestnicy, dokumenty
-Rozstanie na odległość
-Możliwe reakcje pracowników i sposoby radzenia sobie z nimi
2.Ryzyko naruszenia przepisów prawa
Uprawnienia kadry kierowniczej a obowiązek przestrzegania przepisów prawa w zakresie:
zakazu dyskryminacji
zarzutu mobbingu
naruszenia dóbr osobistych pracownika
ochrony danych osobowych (RODO)