CELE SZKOLENIA
Cele szkolenia:
– wprowadzenie zasad skutecznej komunikacji między przełożonym a pracownikiem w sytuacjach trudnych
– zapoznanie z czynnikami warunkującymi skuteczną komunikację
– poznanie zasad skutecznego feedbacku na temat rezultatów prac
– nauka zarządzania różnymi typami osobowości
ADRESACI SZKOLENIA
Adresatami szkolenia są: menadżerowie, osoby kierujące pracownikami, kierownicy działów kadrowo-płacowych i działów HR oraz wszystkie osoby planujące w przyszłości tworzyć własny zespół lub chcące poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie
KORZYŚCI
• nabycie niezbędnych umiejętności związanych z budowaniem i zarządzaniem zespołem w sytuacji konfliktu
• kompleksowe i wszechstronne podejście do codziennego zarządzania personelem na produkcji
• zastosowanie narzędzi gwarantujących odpowiednią „jakość” zarządzania, a co za tym idzie, osiąganie wyznaczonych celów : ilościowych, jakościowych, kosztowych, itp.
• zwrócenie uwagi na kluczowe punkty zapewniające wysoką motywację członków zespołu
ZAKRES TEMATYCZNY
Program szkolenia:
1. Jak rozpoznawać konflikt?
- Rozpoznawanie typowych sposobów zachowania w sytuacjach kryzysowych
- Identyfikacja, w jaki sposób podejmujemy typową, wewnętrzną ocenę konfliktu
- Jak wpływa nastrój na postrzeganie konfliktu
2. Konflikt w zespole
- Konflikt w zespole – trudni współpracownicy czy trudny zespół
- Zaburzenia komunikacyjne w zespole jako przyczyna konfliktu
- Menedżerowie odpowiedzialni za rozwiązywanie konfliktu w zespole
3. Jak kreatywnie rozwiązywać konflikty
- Zorientowanie na cele w zarządzaniu konfliktami – rozwiązywanie problemów oznacza uwalnianie się od problemów
- Jak właściwie hierarchizować interesy i rozwiązywać konflikty
- Jak postrzegać konflikty i jak nimi sterować
- Jak unikać konfliktów niepotrzebnych Jak można dokonać zmiany perspektyw w ocenie konfliktów
Umiejętności interpersonalne pomocne w radzeniu sobie z trudnymi ludźmi i przezwyciężania sytuacji konfliktowych
4. Trudny współpracownik i podwładny
- Jak rozwijać asertywność w kontaktach z trudnymi współpracownikami
Jak radzić sobie z agresją i złością - Jak zarządzać ludźmi, którzy manipulują
- Jakie strategie stosować wobec różnych typów osobowościowych
Traktowanie każdej osoby zgodnie z jej charakterem i okolicznościami
5. Efektywne rozwiązywanie konfliktów – rola menedżera
- Rola moderatora i mediatora w konfliktach
Jak wspólnie opracowywać długotrwałe strategie i jak przejść do czynu - Jak sprawić by inni wykonywali swoje obowiązki
- Jak radzić sobie ze stresem w sytuacjach konfliktowych – czynniki pomagające zdystansować się
6. Komunikacja w konflikcie
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i wpływania na innych
- Jak okazywać szacunek i zrozumienie dla spraw i problemów
- Aktywne słuchanie – jak pokonywać bariery w słuchaniu innych
- Jak pytać i o co, jakich pytań unikać
- Ukryte znaczenia w komunikacji werbalnej
Jak zwracać uwagę współpracownikom - Jak udzielać profesjonalnej informacji zwrotnej, aby wpłynąć pozytywnie na zachowania innych
- Jak pomóc znaleźć sposoby osiągnięcia poprawy w zachowaniu