SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.

Wyzwanie na dziś: jak utrzymać pracownika – czy na rynku pracy liczy się tylko wynagrodzenie?

Zapraszamy na XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

MIEJSCE: Sound Garden Warszawie,

TERMIN: 8-9 listopada 2017.

Prezentację na temat czynników motywujących pracowników poprowadzi

zdjecie https://www.seka.pl/wp-content/uploads/2017/10/andrzej-smolko-CWS-Boco-Koalicja_Bezpieczni_w_Pracy-1.jpg
Jest liderem i przewodniczącym Koalicji Bezpieczni w Pracy inicjatywy promującej dobre praktyki w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy. Obecnie Prezes CWS-boco, wiodącej firmy z branży serwisu odzieży roboczej. Wcześniej pracował jako Dyrektor Handlowy w międzynarodowych firmach takich jak Philips i Bosch Siemens (B/S/H). Działał też jako konsultant w obszarze produkcji pod własnym szyldem ASMAN Consulting. Dzisiaj jest nadal mocno zaangażowany w sprzedaż i produkcję. Wspiera również młodych ludzi wchodzących na rynek pracy swoją radą i coachingiem.

Między innymi przedstawi nową sekcję „Bezpieczny Kierowca w Pracy”, pokaże różne postawy pracowników fizycznych do kwestii bezpieczeństwa, jak i omówi wpływ fizycznych warunków pracy na satysfakcję zawodową. Wspólnie, zastanowimy się także co motywuje pracowników do zmiany miejsca zatrudnienia oraz  jak ilość i tempo pracy oraz relacje interpersonalne z przełożonymi wpływają na fluktuację pracowników.

Po prezentacji zapraszamy do dyskusji moderowanej przez Marcina Gralewskiego – Dyrektora Sprzedaży CWS-boco Polska, w której wezmą udział m.in. przedstawicieli firm tworzących Koalicję Bezpieczni w Pracy:

zdjecie https://www.seka.pl/wp-content/uploads/2017/10/malgorzata_kochanska_seka_sa_bezpieczenstwo_bhp_ppoz.jpg
Absolwentka wydziału Nauk Politycznych Uniwersytetu Wrocławskiego, doktorantka Akademii Marynarki Wojennej. Posiada tytuł Master Business Rainer Level Superior w ramach ścieżki szkoleniowo-superwizyjnej w Ośrodku Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku. Przewodnicząca Komitetu Technicznego Rady Programowej Ośrodka Oceny i Doskonalenia Kompetencji BHP w CIOP-PIB w Warszawie. Mediator społeczny. Zainteresowania naukowe: bezpieczeństwo pracy, ergonomia, mediacje społeczne, polityka równościowa, komunikacja interpersonalna.

KONTAKT: tel. 58 732 08 84 | kom. 501 068 600 | e-mail: malgorzata.kochanska@seka.pl

16 września br. Lidl Polska wystartował z nową kampanią employerbrandingową pod hasłem „Lidl zaczyna się od ludzi”. W ramach kampanii firma prezentuje wartości oraz przedstawia warunki zatrudnienia i możliwości rozwoju oferowane pracownikom. Oprócz atrakcyjnego wynagrodzenia, firma oferuje pracownikom bogate pakiety dodatkowe: wszyscy pracownicy mają zagwarantowaną bezpłatną, prywatną opiekę medyczną oraz ubezpieczenie na życie dla siebie oraz swojej rodziny. Z okazji wyjątkowych wydarzeń otrzymują także okolicznościowe paczki, bony i wyprawki szkolne dla pierwszoklasistów. Dla nowych pracowników powstały specjalne programy wdrożeniowe, aby byli oni jak najlepiej przygotowani do wypełniania swoich obowiązków. Na rynku pracy mamy obserwujemy wzrost popytu na pracownika, innymi słowy jest więcej miejsc pracy niż chętnych. Bezrobocie w Polsce we wrześniu wyniosło 8,5 proc., a jeszcze w lipcu tego roku było najniższe od 25 lat (8,6 proc.).

Jest i druga strona: powyżej przedstawiłam fragmenty jednej z kampanii rekrutacyjnych, które otwarcie informują swoich kandydatów ile i jakie dodatki mogą otrzymać godząc się na zostanie pracownikiem tej sieci. Od dłuższego czasu Lidl oraz Biedronka walczą ze sobą nie tylko na ceny i jakość produktów, ale także na wizerunek „przyjaznego pracodawcy”, prowadząc otwartą komunikację płacową czytamy w https://businessinsider.com.pl/strategie/zarzadzanie/rynek-pracownika-lidl-chce-przyciagnac-nowe-osoby-do-pracy/6bbc5by

Tutaj pojawia się jednak pytanie: dlaczego mimo tych atrakcyjnych pakietów placowych i pozapłacowych pracownicy odchodzą? I w ten sposób dochodzimy do pytania: jak utrzymać pracownika – czy na rynku pracy liczy się tylko wynagrodzenie? Wyższa pensja, prestiż, a może komfortowe i bezpieczne środowisko pracy? Co skuteczniej przeciwdziała rotacji? Wartością dla pracownika jest bezpieczna praca, dom, rodzina, przyjaciele. Koncepcja Work-life balance jest trudna do utrzymania. Volswagen chcąc zminimalizować skutki stresu związanego z wykonywaniem pracy zatrzymuje serwery służbowe i nie wysyła meili od 18.1.5 w piątki do 7.00 w poniedziałek. Szwecja przeszła na 4 dniowy system pracy, bowiem pracodawcy zauważyli,że efektywność pracownika w ciągu jednego dnia roboczego (8 godz.) to tylko: 5 godzin pracy! Aby pracować skutecznie możemy skupić się na wykonywaniu jednej czynności (projektu) pracując bez błędów i zachowując wysoką jakość i precyzję maksymalnie 120 minut.

Później, w zależności od stanu zdrowia pracownika (wieku, płci) regenerujemy się od 30 minut do 60 minut Marcin Poćwiardowski (psycholog i psychoterapeuta) tłumaczy to naszym cyklem życia. Zmiana trybów jest trudna i wymaga wysiłku. Także dlatego, że technologia, której rozwój w wielu kwestiach pomógł, akurat w tej sprawie przysporzył sporo kłopotów. Mamy sztuczne światło, sztuczny rytm. Odeszliśmy od naturalnego rytmu dnia i nocy. I wymaga się od nas, abyśmy byli aktywni na okrągło, a to nie jest dla naszego ciała i psychiki dobre.

Modne open space stały się źródłem stresu. Pracownicy uskarżają się na hałas, brak prywatności, rodzą się konflikty. W przestrzeni biurowej wraca się do „rodzinnej atmosfery” z poszanowaniem odmienności charakteru i kultur. Komfort pracy to już nie oznacza ciągłości pracy, to jasna ścieżka rozwoju, wygodne, ergonomiczne miejsce pracy, przestrzeń dla siebie. To nie tylko możliwość wypicia kawy z mlekiem sojowym, to także współdzielenie się swoja pasją. Biura, do których można przyprowadzać swoje domowe zwierzątka (oczywiście po spełnieniu szeregu sanitarnych obostrzeń wraz z zapewnieniem bezpieczeństwa nie tylko dla współpracowników ale i dla samego zwierza). Tworzenie stref cichej pracy, miejsc do prowadzenia prywatnych rozmów (sic!), dużo zieleni, przestrzeni.

Fizjoterapeuta, dietetyk to już standard w kampaniach promujących zdrowy tryb życia wśród pracowników. Tworzenie turkusowej organizacji opartej na samoorganizacji, pełni i ewolucyjnym celu tworzy tożsamość firmom. Ludzie z własnych wyborów angażują się w różne zadania i przydzielają sobie role dostosowane do indywidualnych umiejętności. Są w danej organizacji, ponieważ dobrze się w niej czują. W firmach, które funkcjonują w oparciu o turkusowy styl zarządzania często nie ma stanowisk, ale zawsze są funkcje. Pracownicy chcą być swoimi szefami i zarządzać swoim czasem.

 

 

  • Robert Kierzek , Wiceprezes Zarządu Inter Cars S.A,
  • Rafał Sekuła, Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym w obszarze HR  (min. PKN ORLEN S.A.,  BRW S.A., TP EmiTel Sp. z o.o.), członek Komitetu Dialogu Społecznego przy Krajowej Izbie Gospodarczej,
  • Tamara Bieńkowska: Trener, Coach, Wykładowca Akademicki.


Zobacz także dobre praktyki współpracy SEKA S.A. z Partnerami w zapewnieniu bezpieczeństwa, kliknij na wybrane logo poniżej, aby dowiedzieć się więcej na temat konkretnego case study:

case_study_seka_sa_unilever case_study_seka_sa_shell case_study_seka_sa_amrest case_study_seka_sa_rolls_royce
case_study_seka_sa_porozumienie_dla_bezpieczenstwa_w_budownictwie case_study_seka_sa_mostostal_warszawa case_study_seka_sa_kolalicja_bezpieczni_w_pracy case_study_seka_sa_izba_gospodarcza_wodociagi_polskie
case_study_seka_sa_habasit case_study_seka_sa_grupa_zywiec case_study_seka_sa_danfoss case_study_seka_sa_bosch
tcase_study_seka_sa_bio-service case_study_seka_sa_aunde