Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Niebieski poniedziałek, bo tak by można dosłownie przetłumaczyć znaczenie „blue monday” w tym roku przypada właśnie dzisiaj – 18 stycznia. I choć nie ma to żadnych naukowych dowodów, dzień ten jest określany mianem najbardziej depresyjnego dnia w roku. Jak go przeżyć, by nie zwariować?

Termin Blue Monday opracował brytyjski psycholog Cliff Arnall pracownik Cardiff University. Za pomocą wzoru matematycznego wyznaczył datę najgorszego dnia w całym roku. Wziął pod uwagę czynniki zarówno meteorologiczne, jak i psychiczne czy ekonomiczne. Inni naukowcy nie potwierdzili tej tezy, mimo to, już od 2004 r. najbardziej depresyjny poniedziałek jest przypominany i opisywany.

Sposoby na Blue Monday

Można wierzyć lub nie, ale poniedziałkowa chandra dopada nas co tydzień. Tym bardziej w tym roku, kiedy mamy wirusa, pandemię, kwarantannę, pracę i naukę zdalną, zmęczenie, zniecierpliwienie, brak czasu, brak słońca, brak miejsca, nadmiar hałasu i Internetu.

Zawsze jednak pozytywne nastawienie do otaczającego świata, a także dbanie o siebie i swoje bezpieczeństwo, kolokwialnie mówiąc – nie zaszkodzi.

Przede wszystkim zadbaj o swój spokój

Praca, już od ponad roku świadczona zdalnie, jednych cieszy, innych dołuje. Zamknięci w swoich mieszkaniach, w jednym pokoju lub pomieszczeniu często doprowadzamy się do wyczerpania psychicznego.

Uspokójmy się. Wyciszmy. Wyjdźmy do innego pomieszczenia, policzmy do 100, zróbmy herbatę. Pomyślmy o nagrodzie, którą sobie zaserwujemy w ramach dzisiejszego dnia. Złość jest złym doradcą. Stres szkodzi zdrowiu.

Więcej światła

Zimą najbardziej nam doskwiera brak słońca. Zadbajmy, by przynajmniej dzisiaj w pomieszczeniu, w którym pracujemy było jak najwięcej światła. Zapalmy dodatkową lampkę, usiądźmy bliżej okna.

Aktywność fizyczna

Nic tak nie wpływa na nastrój jak aktywność fizyczna. Niejednokrotnie pisaliśmy o tym, że długotrwałe siedzenie w jednej pozycji źle wpływa na nasz organizm. Pamiętajmy więc, by co 20-30 minut robić aktywne przerwy.

W tym czasie należy wstać z krzesła, odejść od biurka, o ile to możliwe zrobić kilka przysiadów lub innych rozciągających ćwiczeń. Przejść się po mieszkaniu lub korytarzu. Jeżeli pracujemy w domu takie ćwiczenia możemy zrobić wspólnie z innymi domownikami. Oprócz korzyści zdrowotnej, będzie to jeszcze korzyść społeczna.

 

bhp online


Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA