Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Polityka prywatności

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Biuro domowe charakteryzuje się tym, że wykorzystuje się te meble, które są aktualnie na wyposażeniu. Często więc się zdarza, że do pracy przy komputerze jedynym możliwym stanowiskiem jest stół kuchenny. Jak zadbać o ergonomię w warunkach home office?

Przede wszystkim powierzchnia!

Urządzając miejsce pracy pamiętaj o tym, by powierzchnia blatu (biurka, stołu) była wystarczająca na wygodne rozmieszczenie niezbędnych elementów wyposa­żenia komputerowego i innych sprzętów, m.in.: monitora, klawiatury, myszy, tele­fonu czy dokumentów.

Obecnie zadanie to jest o tyle łatwiejsze do wykonania, ponieważ z reguły użytkuje się laptopy lub monitory LCD, które są płaskie. A więc pozwala to zmniejszyć niezbędną głębokość biurka – z drugiej strony LCD mają zazwyczaj większą przekątną, co wymaga ustawienia ich na szerszym blacie.

Konieczność taka wynika też często z faktu użytkowania np. 2 monitorów z pojedynczym komputerem stacjonarnym (wzrost wygody pracy), albo notebooka z dodatkowym monitorem – jest to niezbędne w przypadku laptopów o przekątnej poniżej 15”.

Ponadto powierzchnia biurka powinna zapewniać dla pracującego przestrzeń do zmiany pozycji ciała. Pamiętać należy o odpowiednim położeniu klawiatury, myszy czy dokumentów, ponieważ ich pozycja warunkuje wygodę dla ramion, przedramion i nadgarstków.

Podstawki podstawą regulacji położenia urządzeń!

W domowych biurach trudno o biurka o regulowanej wysokości. Alternatywę stanowią podstawy do sprzętu elektronicznego, które po umieszczeniu na blacie pozwalają na podnoszenie i opuszczanie monitora wraz z klawiaturą, myszą i dokumentami.

Takie rozwiązania umożliwiają łatwe dopasowanie miejsca pracy do potrzeb użytkownika lub niestandardowych wymagań stanowiska.

Ponadto łapy na monitor, szuflady/półki na klawiaturę, uchwyty do dokumentów itp. poprawiają komfort pracy przy komputerze. Jednak ich niewłaściwa konstrukcja lub nieodpowiednie zastosowanie mogą przyczynić się do powstawania dodatkowych uciążliwości dla pracującego. Dotyczy to w szczególności półki na klawiaturę, której konstrukcja powinna spełniać 2 zasadnicze wymagania: zapewniać wystarczająco dużo miejsca na nogi oraz odpowiednią powierzchnię dla umieszczenia klawiatury i myszy.

Na podstawie: „Fizjologiczne i ergonomiczne aspekty organizacji pracy zdalnej ze szczególnym uwzględnieniem pracowników starszych”, Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra med. J. Nofera

Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl


Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA