Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Konieczność stosowania zasad ergonomii podczas pracy zdalnej w czasach pandemii COVID-19 jest kluczowa, bowiem jej brak może zwiększać ryzyko utraty zdrowia przez pracowników. Pracodawcy powinni rozważyć jak zniwelować potencjalne problemy ergonomiczne stanowiska pracy.

Osoby, które nie mają doświadczenia w pracy zdalnej, często nie potrafią poprawnie i zgodnie z zasadami ergonomii zorganizować stanowiska pracy. Zdarza się, że w domu po prostu brakuje na to miejsca. Małe mieszkanie może pełnić funkcję zarówno jadalni, kuchni i sypialni, w którym nie ma przestrzeni na biurko i krzesło.

Pracodawca w tej kwestii ma obowiązek:

  • zapewnić informację i szkolenia w kwestiach zdrowia i bezpieczeństwa, szczególnie istotnych dla pracowników w ramach pracy w domu (np. ergonomia, praca w izolacji, ogólne kwestie bezpieczeństwa pożarowego i elektrycznego);
  • przekazać informację na temat ogólnych obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia, w tym dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo oraz o bezpieczeństwo innych;
  • kontrolować, czy pracownicy znają i stosują się do istniejącej polityki firmy w zakresie bezpieczeństwa i higieny, w tym do procedur zgłaszania wypadków przy pracy, złego stanu zdrowia lub wszelkich obaw związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem;
  • wprowadzić do zasad polityki bezpieczeństwa i zdrowia firmy zapisów dotyczących pracy w domu podczas obowiązywania pracy zdalnej;
  • zapewnić bieżącą ocenę stanowisk pracy pracowników oraz monitorować warunki ergonomiczne (przy zachowaniu potrzeby prywatności pracowników w domu);
  • przygotować propozycję szkolenia z zakresu ergonomii i bezpieczeństwa umożliwiających zmianę nawyków pracy i poprawę fizycznego środowiska pracy w domu.

Źródło: „Fizjologiczne i ergonomiczne aspekty organizacji pracy zdalnej ze szczególnym uwzględnieniem pracowników starszych”, Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra med. J. Nofera

 

edukacja bhp


Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA