Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Polityka prywatności

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Rozumienie ergonomii w większości przypadków ogranicza się do podstawowych kwestii, takich jak: utrzymanie prawidłowej pozycji ciała przy biurku, czy robienie regularnych przerw. Jednakże celem tego pojęcia jest zapewnienie dobrego samopoczucia pracowników w środowisku pracy. Przedstawiamy 5 wskazówek, które pomogą o to zadbać.  

Środowisko pracy powinno odpowiadać wszystkim pracownikom. Dlatego rozwiązania i wyposażenie, które będą w nim zastosowane powinny mieć możliwość łatwego dopasowania do indywidualnych potrzeb, takich jak np. regulacja wysokości biurek, odpowiednie oświetlenie i akustyka.

Warto mieć na uwadze, że hałas w przestrzeni biurowej może wpływać na układ sercowo-naczyniowy, powodować wzrost ciśnienia krwi i przyczynić się do dolegliwości trawiennych. Na poprawę tych warunków wpływają odpowiednio dobrane wykładziny podłogowe, panele sufitowe i ścienne, zasłony i meble, które pochłaniają i tłumią dźwięk.

Poznaj wskazówki, które pomogą Ci zadbać o zdrowie w miejscu pracy

  1. Wstań. Szacuje się, że osoby dorosłe w pozycji siedzącej spędzają ok. 9 godzin z 16 aktywności w ciągu dnia. Siedzenie bez ruchu wpływa negatywnie na zdrowie. Dlatego w biurze warto zastosować biurka typu sit/stand, które pomogą rozpocząć bardziej mobilny i zdrowy styl życia.
  2. Zrób przerwę. Ważne, by przerwa była aktywna, bowiem napięcie mięśni przyczynia się do wielu pozytywnych procesów w organizmie.
  3. Głowę trzymaj prosto. Pochylanie się nad monitorem obciąża układ mięśniowo-szkieletowy i może prowadzić do dolegliwości bólowych w okolicy karku i ramion oraz sprawiać, że będziesz czuć zmęczenie i spięcie. Unoś więc wzrok i trzymaj głowę prosto. Pomocnym będzie umieszczenie wolnostojącego monitora tak, by praca z nim wymuszała przyjęcie odpowiedniej pozycji głowy.
  4. Ruszaj się siedząc. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj zaopatrzenie się w fotel obrotowy, który przystosuje się do ruchów ciała i umożliwi siedzenie w różnych pozycjach.

Źródło: kinnarps.pl

Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl


Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA