Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Polityka prywatności

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Praca zdalna, wprowadzona na skutek pandemii, znacząco odbija się na zdrowiu pracowników. Powoduje poczucie przeciążenia informacyjnego, przebodźcowania czy przytłoczenia. Jak sobie z tym poradzić?

CIOP-PIB w ramach realizowanej informacyjnej kampanii społecznej pn. „Stres informacyjny” opracowało kilka ważnych wskazówek dla pracowników. Przedstawiamy je poniżej.

Zastanów się, czy zauważyłeś, -aś u siebie te objawy:

  • słabszą koncentrację,
  • zaburzenia pamięci,
  • poczucie przeciążenia pracą, a nawet wypalenie zawodowe,
  • zwiększoną drażliwość i konfliktowość,
  • poczucie osamotnienia,
  • zaburzenie poczucia równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym.

Jeżeli tak, to prawdopodobnie odczuwasz skutki obecnej sytuacji – pracy zdalnej, która ma na Ciebie negatywny wpływ. Możesz temu zaradzić.

  1. Przede wszystkim nie zaczynaj dnia z telefonem w dłoni. Opracuj swój codzienny rytuał, który może wyglądać następująco: aktywność fizyczna (spacer, ćwiczenia rozciągające itp.), wypicie kawy, szklanki wody, przygotowanie zdrowego śniadania.
  2. Rób przerwę na posiłek regularnie o tej samej porze. Posiłki spożywaj najlepiej w innym miejscu niż stanowisko pracy. Pamiętaj, żeby być w tym czasie offline.
  3. Przerwy w pracy spędzaj z dala od biurka, najlepiej aktywnie. Wstań, poruszaj się, jeśli możesz wyjdź na zewnątrz. Odłóż telefon.
  4. Bądź świadomy czasu spędzanego w Internecie i wybieraj, na co chcesz poświęcić swoją uwagę. Nie trać energii na przyjmowanie niepotrzebnych treści.
  5. Ustal i zasygnalizuj koniec dnia pracy.
  6. Określ, ile czasu chcesz przeznaczać na media społecznościowe.
  7. Jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w kontrolowaniu i zarządzaniu swojego czasu oraz ograniczaniu dostępu do stron internetowych i platform, skorzystaj z dostępnych na rynku programów i aplikacji.

Wprowadzaj zmiany organizacji swojego czasu stopniowo i zacznij już od dzisiaj.

— — —

Przypominamy, że od września CIOP-PIB realizuje informacyjną kampanię społeczną pn. „Stres informacyjny”. Dotyczy ona prewencji stresu cyfrowego i zachowania równowagi cyfrowej w pracy i po pracy. SEKA S.A. włączyła się do kampanii jako partner, by promować tę ważną tematykę.

Źródło: CIOP-PIB

Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl


Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA