Obsługa bhp
Dbanie o zachowanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie środowiska i procesu pracy jest nie tylko dobrą praktyką, ale przede wszystkim ścisłym obowiązkiem prawnym każdego przedsiębiorstwa, który wynika z samego kodeksu pracy, jak również dodatkowych rozporządzeń władzy wykonawczej. Każda branża, jak również każde stanowisko pracy wymagają zachowania odpowiednich procedur podlegających kontroli instytucji państwowych, takich jak Państwowa Inspekcja Pracy, czy Urząd Dozoru Technicznego. Obsługa bhp przedsiębiorstw jest procesem złożonym i wieloaspektowym, dlatego coraz częściej firmy zlecają ją na zasadzie outsourcingu specjalizującym się w obsłudze bhp przedsiębiorstwom. To oszczędność czasu i pieniędzy, jak również gwarancja pełnego dostosowania przedsiębiorstwa do obowiązujących przepisów i zapewnienia pracownikom bezpieczeństwa.
Co obejmuje obsługa bhp?
Pojęcie „obsługa bhp” jest bardzo szerokie i może obejmować wszystkie usługi związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, świadczone na rzecz przedsiębiorstwa przez zewnętrznych specjalistów. Najbardziej podstawową usługą jest prowadzenie obowiązkowych szkoleń. W innym przypadku zależnie od potrzeb firmy, obsługa bhp może polegać na całkowitym powierzeniu czynności związanych z bhp firmie zewnętrznej, w tym między innymi: prowadzenie dokumentacji, ocena ryzyka zawodowego, doradztwo, przygotowanie stanowisk pracy i procedur, pomoc prawną w razie wypadku przy pracy i załatwianie spraw w ZUS, czy też opracowywanie stosownych instrukcji i regulaminów. Doświadczone firmy zajmujące się zagadnieniami BHP prowadzą również dla swoich klientów cenne audyty.
Obsługa bhp jako stały nadzór
Bodaj najczęściej spotykanym zakresem obsługi bhp przedsiębiorstwa jest stały nadzór bhp przez firmę zewnętrzną. Powierzenie służby bhp zewnętrznym specjalistom należy do najefektywniejszych i najtańszych rozwiązań ze względu na ich ogromne doświadczenie. W takim rozumieniu obsługa bhp polega przede wszystkim na doradztwie w zakresie interpretacji przepisów bhp, prowadzeniu kontroli ich przestrzegania, tworzeniu wewnętrznych regulaminów, sporządzaniu dokumentacji w razie wypadków przy pracy i chorób zawodowych, reprezentowaniu firmy przed państwowymi instytucjami kontrolnymi.
Obsługa bhp przedsiębiorstwa w zakresie szkoleń
Obsługa bhp przedsiębiorstwa może sprowadzać się również do bardzo ważnego aspektu, jakim jest prowadzenie w firmie wstępnych i okresowych szkoleń z zakresu bhp, które są wymogiem prawnym. W każdej branży i na każdym stanowisku pracy reguły dotyczące zakresu i częstotliwości szkoleń są różne, jednak zlecenie ich prowadzenia doświadczonym specjalistom stanowi gwarancję bezpieczeństwa pracowników.
NAJBLIŻSZE KURSY I SZKOLENIA BHP
Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego dla obiektu – wymagania prawne, obowiązki pracodawcy |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
04.03.2021 |
Zobacz więcej |
Dokumentacja Zabezpieczenia Przed Wybuchem – wymagania prawne, obowiązki pracodawcy |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
05.03.2021 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
09.03.2021 |
Zobacz więcej |
Szkolenie okresowe bhp dla pracowników administracyjno-biurowych |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
09.03.2021 |
Zobacz więcej |
Kurs metodyczny dla wykładowców i organizatorów szkoleń |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
11.03.2021 |
Zobacz więcej |
NASI EKSPERCI BHP I PPOŻ
Działamy na terenie całej Polski – mamy 18 oddziałów wojewódzkich i przedstawicieli terenowych, co sprawia, że naszym klientom możemy zapewnić jednolite procedury bez względu strukturę firmy – specjalizujemy się w usługach dla klientów wielooddziałowych. Potwierdzeniem jakości naszych usług i merytorycznej wiedzy jest certyfikat ISO 9001:2008 oraz certyfikat kompetencji szkoleniowych nadanych przez CIOP-PIB.
Poza szerokim gronem specjalistów możemy się poszczycić współpracą z grupą wybitnych ekspertów w dziedzinie BHP, do której należą m.in.:


Główny specjalista ds. bhp. Z SEKA S.A. związany od 1998r. w 1994r. ukończył kurs podstawowy dla pracowników służby bhp, a następnie studia podyplomowe o specjalności Bezpieczeństwo i higiena pracy.
W okresie współpracy z SEKA S.A. świadczył usługi u jej klientów, zarówno lokalnych, jak i korporacyjnych. W wielu firmach z placówkami na terenie całego kraju pełnił funkcję koordynatora nadzoru bhp z ramienia SEKA S.A.
Od roku 2009 pełnił funkcje koordynatora ds. bhp w Dziale Nadzoru. Po reorganizacji spółki, w roku 2010, został wyznaczony na stanowisko zastępcy dyrektora Oddziału Warszawa i pełni ją do dzisiaj. Kieruje kilkudziesięcioosobowym zespołem specjalistów ds. bhp współpracujących stale z SEKA S.A.

Obecnie mł. bryg. w st. spocz. mgr. inż. – z SEKA S. A. związany od 2014r.
Absolwent Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie (1995r.). Po ukończeniu studiów pracował na stanowisku dowódcy zmiany, starszego specjalisty ds. kontrolno-rozpoznawczych pełniąc jednocześnie obowiązki oficera operacyjnego powiatu w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wyszkowie.
W 2003r. ukończył studia podyplomowe w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku na Wydziale Zarzadzania Zasobami Pracy i Marketingu w zakresie marketingu i zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie.
W 2015r. ukończył studia podyplomowe w Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie na Wydziale Inżynierii Bezpieczeństwa Cywilnego na kierunku Bezpieczeństwo Higieny Pracy.
tel. 22 517 88 35 | kom. 503 090 923 | e-mail: piotr.zawisza@seka.pl