Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Polityka prywatności

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Kompleksowa obsługa w zakresie ochrony danych osobowych

DLACZEGO FIRMY I INSTYTUCJE PUBLICZNE POTRZEBUJĄ  WSPARCIA W ZAKRESIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH?

Każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą lub publiczną przetwarza dane osobowe. 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, który nakłada na jednostki organizacyjne szereg nowych obowiązków. Każdy podmiot powinien realnie ocenić wpływ nowej reformy unijnej na sposób przetwarzania danych w swojej organizacji być świadomym ryzyka związanego z nieprzestrzeganiem prawa w tym obszarze swojej działalności. Ryzyko nie spełniania wymogów legislacyjnych wiąże się z dotkliwymi konsekwencjami finansowymi. Jest to zagrożenie bardzo realne, z uwagi na kary nałożone przez UODO za niestosowanie się do aktualnych przepisów prawa.

ZADANIA PRZEDSIĘBIORCÓW I SEKTORA PUBLICZNEGO

  1. Zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych pracowników, klientów, podwykonawców i beneficjentów.
  2. Identyfikacja obszarów narażonych na ryzyko i oszacowanie zagrożeń.
  3. Wdrażanie przepisów prawa, monitorowanie nowości prawnych oraz aktualizacja dokumentacji wdrożeniowej.
  4. Przydzielenie pracownikom nowych obowiązków związanych z ochroną danych.
  5. Informowanie UODO o naruszeniach oraz incydentach.
  6. Powołanie Inspektora Danych Osobowych.

SEKA S.A. – Z NAMI BEZPIECZNIEJ

Jesteśmy jedną z największych w Polsce firm świadczących usługi z zakresu konsultingu i audytu. Dział Zarządzania Bezpieczeństwem SEKA S.A., to zespół ekspertów i specjalistów, mających wieloletnie praktyczne doświadczenie w różnych obszarach zapewniania bezpieczeństwa.Nasza działalność jest bezpośrednio związana z funkcjonowaniem w strukturach największych instytucji państwowych oraz wiodących podmiotów z sektora komercyjnego. Zaufały nam takie podmioty m. in., jak: Orbis, New Yorker, RED Real Estate Develompent, Louvre Hotels Group, Cramo, Centrum Badań Kosmicznych PAN, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Sąd Okręgowy w Piotrkowie Trybunalskim, Katowickie Wodociągi, KRUS, Izba Gospodarcza Wodociągi Polskie, Klinika Weterynaryjna „Wąsiatycz”. Nasze działania oparte są na pięciu modułach. W zależności od potrzeb, Klient może wybrać jeden z nich lub zlecić nam realizację wszystkich.

CEL AUDYTU:
Celem audytu jest weryfikacja funkcjonowania rozwiązań technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo organizacji, informacji, danych osobowych, systemów oraz  urządzeń teleinformatycznych zgodnie z obowiązującym prawem.

ZAKRES AUDYTU:

  • weryfikacja dokumentacji pod kątem spełniania wymogów prawodawstwa polskiego i unijnego,
  • analiza środków organizacyjno-technicznych służących neutralizacji potencjalnych zagrożeń,
  • sporządzenie wykazu potencjalnych zagrożeń,
  • ocena poziomu zagrożenia obiektów, wskazanie newralgicznych i krytycznych punktów w systemie ochrony,
  • ocena i analiza procesów przetwarzania danych poprzez wizje lokalną, wywiad z pracownikami oraz ankiety z podwykonawcami usług,
  • sprawdzenie procesów bezpieczeństwa informacji dotyczycących krytycznych sytuacji, takich jak: przestrzeganie praw osób, których dane są przetwarzane, procedura naruszeniowa, czy kontrola dostępu do danych osobom nieuprawnionym (symulacje),
  • przygotowanie opinii prawnych z zakresu danych osobowych, m.in. analiza zasadności powołania Inspektora Ochrony Danych Osobowych, czy opiniowanie umów powierzenia,
  • sporządzenie raportu zawierającego informacje o stanie zabezpieczeń technicznych oraz organizacyjnych z uwzględnieniem elementów wymagających poprawy.

KORZYŚCI DLA KLIENTA:

  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa organizacji oraz dostosowanie systemu do obowiązujących przepisów prawa,
  • operacyjna odporność organizacji na zdarzenia zewnętrzne i wewnętrzne, nierozerwalnie związana z charakterem działalności organizacji,
  • zwiększenie wiarygodności biznesowej przedsiębiorstwa,
  • podniesienie poziomu świadomości i wiedzy z zakresu bezpieczeństwa.

CEL:
Stworzenie ram organizacyjnych dla poprawnej realizacji procesu przetwarzania danych osobowych w organizacji. Przygotowanie niezbędnej dokumentacji i wdrożenie procedur postępowania z danymi osobowymi, to kolejny etap dostosowywania jednostki organizacyjnej do wymogów RODO.  Implementacja zostaje przeprowadzona w oparciu o analizę wyników zakończonego wcześniej audytu, z uwzględnieniem planu działań opracowanego wspólnie z Klientem i przez Niego zatwierdzonego.

ZAKRES WDROŻENIA:

  • opracowanie modelu rejestrowania działań i procesów związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
  • opracowanie procedury naruszeniowej wraz z rejestrem naruszeń,
  • pracowanie rejestru czynności przetwarzania oraz kategorii czynności przetwarzania,
  • opracowanie kodeksu postępowania w zakresie przetwarzania danych osobowych,
  • opracowanie polityki ochrony prywatności, polityki powierzenia danych osobowych/kontrahentów,
  • weryfikacja i ustalenie procedur profilowania, dostępu do danych, korekty i usunięcia niepoprawnych danych, wykorzystania marketingu bezpośredniego, stosowania automatycznego podejmowania decyzji, przenoszenia danych,
  • analiza, modyfikacja, ewentualnie opracowanie stosownych umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych,
  • określenie statusu oraz zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
  • dokonanie analizy i oceny skutków przetwarzania danych osobowych pod kątem związanego z nim ryzyka,
  • opracowanie bezpiecznego mechanizmu transferu danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych,
  • przygotowanie procedury realizacji praw osób, których dane są przetwarzane,
  • opracowanie klauzul informacyjnych oraz klauzul zgody dla klientów, pracowników , podwykonawców, beneficjentów.

CEL:
Zwiększenie zakresu wiedzy z obszaru ochrony danych osobowych oraz nabycie praktycznych umiejętności zarządzania procesem przetwarzania danych w sposób bezpieczny i zgodny z obowiązującym prawem.

RODZAJE SZKOLEŃ:

  • szkolenia otwarte – wykłady eksperckie dla osób, których praca wiąże się z przetwarzaniem danych,
  • szkolenia zamknięte dla podmiotów publicznych i komercyjnych, dostosowane do potrzeb poszczególnych działów i komórek organizacyjnych,
  • e-learning – forma kształcenia przeznaczona dla jednostek organizacyjnych i osób prywatnych.

KORZYŚCI DLA KLIENTA:

Dostęp do aktualnej, podanej w przystępnej formie wiedzy, znajomość przepisów oraz ich praktycznego zastosowania w działalności biznesowej lub publicznej minimalizuje ryzyko popełniana błędów i otrzymania kar finansowych. Działanie w granicach wyznaczonych przez prawo zmniejsza prawdopodobieństwo naruszenia praw i wolności osób, co może mieć wpływ także na wizerunek firmy lub instytucji publicznej.

CEL:
Inspektor Ochrony Danych stoi na straży bezpieczeństwa informacji i odpowiada za zgodność dokumentacji firmowej z RODO. Jego ważną funkcją jest koordynacja procesów ochrony danych.Powołanie Inspektora Ochrony Danych umożliwi komunikację pomiędzy jednostkami organizacyjnymi a organem nadzorczym. Świadczenie tych usług zapewni spójność procesów wewnątrz organizacji.

ZAKRES ZADAŃ:

  • informowanie administratora (np. zarządu firmy lub dyrektora placówki) podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub prawa krajowego o ochronie danych i doradztwo w tym zakresie,
  • monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia RODO,
  • analiza ryzyka oraz wykonanie oceny skutków dla ochrony danych,
  • współpraca z organem nadzorczym,
  • pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem,
  • prowadzenie rejestru czynności przetwarzania,
  • prowadzenie wykazu obszarów przetwarzania danych osobowych,
  • dyżury inspektora dla pracowników oraz administratora,
  • opiniowanie umów powierzenia.

KORZYSCI DLA KLIENTA:

  • spełnienie obowiązku prawnego,
  • zminimalizowanie ryzyka nałożenia dotkliwych kar finansowych i kary grzywny,
  • zwiększenie poczucia bezpieczeństwa i komfortu pracy,
  • możliwość skoncentrowania się na podstawowej działalności podmiotu,
  • ograniczenie kosztów,
  • dostęp do unikatowego know how SEKA S.A.

CEL:
Największym ryzykiem prowadzenia działalności zarówno w sferze biznesowej, jak i publicznej są kontrole organów regulacyjnych, które w swoich uprawnieniach mają prawo do nakładania kar finansowych sięgających nawet do 20 000 000 EUR, a w przypadku przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw o łącznym światowym obrocie przekraczającym500 mln euro  w wysokości do 4% jego całkowitego rocznego światowego obrotu z poprzedniego roku obrotowego (zastosowanie będzie miała kwota wyższa). 10 000 PLN w przypadku jednostek budżetowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wspieramy Klienta od strony prawnej na każdym etapie postepowania kontrolnego.

ZAKRES DZIAŁAŃ:

  • weryfikujemy legalność działań kontrolerów,
  • wspieramy w prawidłowości przebiegu postępowania ,
  • nadzorujemy zakres materiału dowodowego wykorzystywanego w postępowaniu administracyjnym,
  • weryfikujemy działania organu nadzorczego.

KORZYŚCI DLA KLIENTA:

  • merytoryczne i praktyczne przygotowanie do sytuacji kryzysowej,
  • rozwój umiejętności w zakresie diagnozowania newralgicznych obszarów,
  • kształtowanie właściwych zachowań w zetknięciu z sytuacją kryzysową,
  • nabycie umiejętności efektywnego wykorzystania procedur bezpieczeństwa obowiązujących w firmie i instytucji.

Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń do nas!

Wybierz temat lub oddział SEKA S.A.

Infolinia
Infolinia

+48 22 517 88 88

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Dział handlowy
Dział handlowy

+48 22 517 88 66

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Białystok
Oddział Białystok

+48 85 871 22 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Bielsko-Biała
Oddział Bielsko-Biała

+48 33 300 10 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Bydgoszcz
Oddział Bydgoszcz

+48 52 522 57 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gdańsk
Oddział Gdańsk

+48 58 732 08 80

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gdańsk
Oddział Gdańsk

+48 58 732 08 80

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gorzów Wlkp.
Oddział Gorzów Wlkp.

+48 95 737 46 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Katowice
Oddział Katowice

+48 32 700 22 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Kielce
Oddział Kielce

+48 41 230 98 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Koszalin
Oddział Koszalin

+48 94 721 42 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Kraków
Oddział Kraków

+48 12 203 19 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Łódź
Oddział Łódź

+48 42 280 10 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Lublin
Oddział Lublin

+48 81 464 16 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Olsztyn
Oddział Olsztyn

+48 89 679 94 40

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Poznań
Oddział Poznań

+48 61 624 02 60

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Rzeszów
Oddział Rzeszów

+48 17 717 65 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Szczecin
Oddział Szczecin

+48 91 88 19 500

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Warszawa
Oddział Warszawa

+48 22 517 88 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Wrocław
Oddział Wrocław

+48 71 738 38 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline