SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Biura typu open space z założenia mają służyć integracji pracowników umożliwiając im swobodne rozmowy i spotkania. W rzeczywistości jednak liczba bezpośrednich interakcji spada, pracownicy wolą komunikować poprzez internetowe komunikatory, a ciągły hałas i kłótnie o to czy zasłonić okna powodują stres i nadciśnienie.  

Naukowcy z Harvard Business School przeprowadzili badania w dwóch międzynarodowych koncernach, które planowały zmianę swoich tradycyjnych biur na nowoczesne – typu open space. Przez osiem tygodni badali aktywności pracowników, rejestrując ich spotkania i rozmowy za pomocą nadajników GPS i rejestratorów głosu. Wyniki okazały się zaskakujące. Po przearanżowaniu biura, liczba bezpośrednich interakcji spadła aż o 70 proc. Nastąpił z kolei wzrost aktywności mailowej.

Denerwujące zachowania w open space

Zwolennikami otwartych biur są przede wszystkim pracodawcy, ponieważ dla nich są to oszczędności, lepsza kontrola oraz łatwiejszy przepływ informacji.  Z kolei sami pracownicy raczej negatywnie oceniają to rozwiązanie, skarżąc się na niski komfort pracy.

Najczęstszymi powodami niezadowolenia pracowników są:

  • hałas,
  • bałagan,
  • brak prywatności,
  • ciągła kontrola,
  • ujednolicanie metod pracy,
  • utrata indywidualizmu,
  • większa podatność na konflikty,
  • konieczność opuszczania miejsca pracy w celu przedyskutowania kwestii, o których nie powinna wiedzieć większość pracowników,
  • gorsza jakoś powietrza,
  • rozprzestrzenianie się chorób.

Co może zrobić pracodawca?

Dużą rolę w samopoczuciu pracowników będzie więc odgrywała prawidłowa organizacja otwartej  przestrzeni biurowej. Warto tutaj wziąć pod uwagę przepisy, które dokładnie określają wymagania co do miejsca pracy, czyli na każdego pracownika powinno przypadać 13 metrów sześciennych wolnej objętości pomieszczenia i 2 metry kwadratowe podłogi, nie zajętej przez meble i urzadzenia.

Źródło: https://infor.pl

Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA


Imię *

Nazwisko *

Telefon *

E-mail *

Województwo *

1 Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego.

1 Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2019.123 t.j. z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2018.1954 t.j. z późn. zm.)


This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
  • odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
  • posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
  • dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
  • pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
  • dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  • Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Zobacz więcej