SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Światowy dzień ergonomii obchodzimy 12 listopada.

Do kalendarza został wpisany w 2005 r. w celu przypominania o istotnych zasadach w miejscu pracy, które wpływają na bezpieczeństwo i efektywność pracowników.

POBIERZ ULOTKĘ NA TEMAT ERGONOMII, WYDRUKUJ LUB ROZEŚLIJ LINK DO WSZYSTKICH, kliknij w ZOBACZ WIĘCEJ TUTAJ:

Ergonomia to dziedzina zajmująca się bezpieczeństwem i komfortem w miejscu pracy. Dzięki jej zastosowaniu można zminimalizować ryzyko wystąpienia wypadków przy pracy, chorób zawodowych, a także wpłynąć na wydajność pracy zatrudnionych osób.

Dzień ergonomii w miejscu pracy

Pracodawca, chcąc zapewnić odpowiednie warunki pracy, powinien skupić się też na wdrożeniu zasad ergonomii w przedsiębiorstwie. Podpowiadamy na co zwrócić szczególną uwagę.

  1. Oświetlenie. Podczas pracy przy monitorach komputerowych wzrok jest obciążony, narażony na odbicia i olśnienia, a pracownik szybko się męczy. Oświetlenie powinno więc być „odpowiednie”, ani nadmierne, ani też za słabe – zgodne z polską norma PN-EN 12464-1:2003 (500 lx). Nasze oczy najlepiej znoszą ciepłe światło, dlatego to ten typ oświetlenia powinien przeważać w miejscu pracy.
  2. Ustawienie monitora. Monitor należy ustawić bokiem do okna – inne usytuowanie, np. przodem lub tyłem spowoduje odbijanie się światła, powinien on znajdować się na wysokości wzroku, tak, by pracownik nie musiał nienaturalnie schylać głowę.
  3. Biurko i krzesło. Zarówno jedno jak i drugie powinno być dopasowane do indywidualnych wymiarów pracownika tak, by ręce były oparte na biurku, a łokcie na oparciach fotela. Krzesło powinno mieć regulowane oparcie i podłokietniki. Jeżeli jest to konieczne, to należy zapewnić też podnóżek, by stopy nie wisiały w powietrzu i były oparte o twarde podłoże.
  4. Odpowiednie maszyny. Już na etapie planowania bezpiecznego miejsca pracy pracodawca ma możliwość zamówienia odpowiedniej i bezpiecznej maszyny. Oznacza to, że będzie ona dopasowana do stanowiska i danego pracownika.

Czy opłaca się wdrażać ergonomię w miejscu pracy?

Odpowiedź na pytanie jest jednoznaczna – zdecydowanie tak! Korzyści są oczywiste – lepsze samopoczucie pracowników, mniej wydatków na leczenie czy rehabilitację, w konsekwencji większe zadowolenie i wydajność w pracy. Dla pracodawcy konkretne, policzalne zyski oraz oszczędności wynikające z mniejszego prawdopodobieństwa wystąpienia wypadków przy pracy i chorób zawodowych.

Takie działanie opłaca się wszystkim!

Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA


Imię *

Nazwisko *

Telefon *

E-mail *

Województwo *

1 Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego.

1 Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2019.123 t.j. z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2018.1954 t.j. z późn. zm.)


This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
  • odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
  • posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
  • dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
  • pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
  • dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  • Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Zobacz więcej