Cyberbezpieczeństwo i socjotechniki: ochrona pracowników i organizacji
Liczba ataków hakerskich rośnie z każdym rokiem, a wraz z nią ryzyko wycieku danych, które dla organizacji mogą mieć poważne konsekwencje prawne, finansowe i wizerunkowe.
Aby organizacja była bezpieczna, o cyberbezpieczeństwo muszą dbać wszyscy pracownicy.
Nasz e-learning uczuli pracowników na podejrzane maile i zachowania, nauczy ich właściwie reagować na cyberzagrożenia i pomoże wypracować nawyki wspierające bezpieczeństwo ich i organizacji.
Adresaci szkolenia
- Wszyscy pracownicy korzystający z komputerów, telefonów służbowych i internetu w codziennej pracy
- W szczególności:
- osoby mające kontakt z danymi klientów i finansami
- HR
- administracja
W erze cyfrowej, gdzie każda wiadomość e-mail, link czy rozmowa telefoniczna może stać się potencjalnym zagrożeniem, świadomość zagrożeń i umiejętność ich rozpoznawania to najlepsza linia obrony. Nasz e-learning z zakresu cyberbezpieczeństwa i socjotechnik pomoże uczestnikom zrozumieć, jak działają współcześni cyberprzestępcy, jakie techniki manipulacji wykorzystują oraz jak skutecznie się przed nimi chronić – zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.
Cyberbezpieczeństwo zaczyna się od nawyków

Cele szkolenia
Wzmocnienie cyberbezpieczeństwa firmy dzięki przygotowaniu pracowników do bezpiecznego korzystania z cyfrowych zasobów organizacji poprzez:
- Zwiększenie świadomości na temat zagrożeń w sieci i metod, jakimi cyberprzestępcy próbują zdobyć poufne dane.
- Nauczenie się, jak rozpoznawać najczęstsze typy ataków socjotechnicznych, takie jak phishing czy podszywanie się pod zaufane osoby i jak na właściwie na nie reagować.
- Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej, mediów społecznościowych i systemów firmowych.
Korzyści z udziału w szkoleniu
- Wzmocnienie kultury bezpieczeństwa w organizacji, dzięki temu, że pracownicy potrafią lepiej zadbać o bezpieczeństwo danych.
- Zyskanie praktycznej wiedzy, jak chronić siebie i firmę przed cyberatakami.
- Umiejętność rozpoznawania podejrzanych wiadomości, linków i zachowań, które mogą wskazywać na próbę manipulacji.
- Bardziej świadome korzystanie z narzędzi cyfrowych, co zmniejszy ryzyko wycieku danych i związanych z tym konsekwencji prawnych, finansowych i wizerunkowych.
Program szkolenia
1. Anatomia zagrożeń cybernetycznych – przegląd najczęstszych ataków i sposobów działania cyberprzestępców.
2. Phishing – jak rozpoznać fałszywe wiadomości i strony podszywające się pod znane instytucje.
3. Fałszywa bankowość elektroniczna – metody oszustw bankowych i zasady bezpiecznego logowania.
4. Socjotechnika – techniki manipulacji wykorzystywane do wyłudzania informacji.
5. Polityka haseł – jak tworzyć silne hasła i stosować uwierzytelnianie wieloskładnikowe.
6. Oprogramowanie antywirusowe – rola, działanie i znaczenie aktualizacji programów ochronnych.
7. Sieci WiFi, hotspoty, sieci VPN – bezpieczne korzystanie z internetu w pracy i podróży.
8. Elektroniczne śmieci – bezpieczne usuwanie danych z urządzeń i nośników.
9. Media społecznościowe – jak chronić prywatność i unikać ujawniania wrażliwych informacji.
10. Zagrożenia handlowe – jak rozpoznać fałszywe sklepy i oszustwa płatnicze.
11. Audyt cyberbezpieczeństwa – czym jest audyt i jak pomaga utrzymać bezpieczeństwo firmy.
12. Test – praktyczne sprawdzenie wiedzy po szkoleniu.


