Przeciwdziałanie mobbingowi
Mobbing ma fatalne skutki dla ludzi i organizacji. Powoduje cierpienie osób go doświadczających, pogorszenie atmosfery pracy, spadek produktywności, straty reputacyjne dla firmy i ryzyko konsekwencji finansowych dla pracodawcy.
Dlatego przeciwdziałanie mobbingowi jest obowiązkiem pracodawcy wpisanym do Kodeksu pracy.
Zapewnienie pracownikom e-learningu z przeciwdziałania mobbingowi jest jednym ze sposobów realizacji tego wymogu i ważnym elementem edukacji i profilaktyki w organizacji.
Nasz e-learning pozwala zrozumieć, czym jest mobbing, jak go rozpoznać i jak właściwie na niego reagować.
Dzięki edukacji można obniżać ryzyko wystąpienia mobbingu w organizacji, a w razie gdyby do niego doszło - organizacja jest lepiej przygotowana do szybkiego rozwiązania problemu.










Adresaci szkolenia
- Wszyscy pracownicy organizacji
Kiedy wszyscy pracownicy mają wiedzę, jak rozpoznać mobbing, w razie jego wystąpienia, zjawisko można szybko zidentyfikować i wprowadzić środki zaradcze. - W szczególności:
- kadra zarządzająca
- osoby kierujące zespołami
Bo w sytuacjach zależności może częściej dochodzić do trudnych sytuacji relacyjnych.
Pracownicy powinni wiedzieć, jak rozpoznać mobbing

Korzyści z udziału w szkoleniu
Po szkoleniu Twoi pracownicy będą wiedzieć:
- Na czym polega mobbing i jak go odróżnić od konfliktów interpersonalnych.
- Jakie są skutki mobbingu dla osób i organizacji.
- Jak tworzyć zdrowe środowisko pracy, by zapobiegać przypadkom mobbingu i dyskryminacji.
- Jak szybko rozpoznać niepokojące sygnały w swoim otoczeniu.
- Jak reagować, gdy ktoś może doświadczać mobbingu lub dyskryminacji.
Warto wiedzieć
- Program szkolenia został opracowany przez ekspertów SEKA.
- Szkolenie zawiera praktyczne porady, scenki sytuacyjne i ćwiczenia.
- Po szkoleniu otrzymasz certyfikat wydawany przez SEKA.
- Szkolenie składa się z pięciu modułów.
- Szkolenie jest dostępne 24/7.
- Forma szkolenia - e-learning - pozwala na oszczędność czasu i kosztów przy zachowaniu najwyższej jakości merytorycznej
Pracodawco, pamiętaj!
Pracodawca ma obowiązek przeciwdziałania mobbingowi. W przeciwnym wypadku ponosi odpowiedzialność, również w sytuacji, gdy nie jest on osobiście zaangażowany w stosowanie mobbingu lub też nie interesował się, czy nękanie jest stosowane wobec zatrudnianych przez niego pracowników.
W przypadku braku odpowiednich działań w zakresie przeciwdziałania mobbingowi, odpowiedzialność pracodawcy przekłada się na konieczność wypłaty zadośćuczynienia pracownikowi, u którego nastąpił rozstrój zdrowia w wyniku mobbingu.
Jeżeli natomiast pracownik doznał roztroju lub w związku z tym rozwiązał umowę o pracę, może się ubiegać o odszkodowanie w wysokości nie niższej niż minimalne wynagrodzenie za pracę.
Należy pamiętać, że Kodeks pracy nie przewiduje górnej granicy odszkodowania, o jakie może występować pracownik, który doświadczył mobbingu.
Podejmuj działania zapobiegające mobbingowi
.jpg)
Przeciwdziałanie mobbingowi wspiera kulturę bezpieczeństwa w organizacji
Jak pokazują badania, mobbing wciąż jest zjawiskiem występującym w organizacjach. Im więcej o mobbingu wiedzą pracodawcy, kadra zarządzająca i pozostali pracownicy, tym szybciej można wyłapać niepokojące zachowania i nie dopuścić do tego, by sytuacja eskalowała i niszczyła od środka ludzi i organizację.
Nasz e-learning dostarcza kluczowej wiedzy o tym, czym jest mobbing, jak go rozpoznać, jak właściwie reagować, gdy ktoś doświadcza mobbingu, a także jak tworzyć zdrowe i bezpieczne środowisko pracy, w którym wszyscy mogą się czuć komfortowo. Nasze szkolenie pozwala nie tylko wywiązać się obowiązku pracodawcy przeciwdziałania mobbingowi, ale także może być dla każdego źródłem refleksji nad własnym zachowaniem w pracy.
Dobra atmosfera w firmie to jeden z najważniejszych czynników dla pracowników, często decydujący o tym, czy chcą oni związać się z firmą na dłużej. W sytuacji coraz większej walki o talenty, prowadzenie regularnych działań przeciwdziałających mobbingowi i innym niekorzystnym zjawiskom staje się ważnym elementem budowania kultury organizacyjnej opartej na bezpieczeństwie, zaufaniu i dobrych relacjach, która zachęca pracowników do zostania w firmie na dłużej.


