Cele szkolenia
• Zrozumienie specyfiki pracy w zespole wielopokoleniowymPoznanie cech charakterystycznych, wartości, stylów komunikacji i motywatorów poszczególnych generacji
Wypracowanie strategii efektywnego łączenia potencjału różnych pokoleń,minimalizowania konfliktów oraz wzmacniania współpracy.
Dostosowywanie języka, narzędzi i form motywacji do potrzeb pracowników z różnych grup wiekowych.
Tworzenie środowiska pracy, w którym wszystkie pokolenia czują się docenione, a ich kompetencje są wykorzystywane optymalnie.
Wzmacnianie synergii między generacjami w celu zwiększenia kreatywności, innowacyjności i jakości realizowanych projektów.
Adresaci szkolenia
- kadra zarządzająca
- pracownicy działu HR i działu kadr
- team liderzy
Korzyści
•Umiejętność rozpoznania i wykorzystania potencjału różnych pokoleń w zespole.•Zwiększenie skuteczności komunikacji i motywacji pracowników.
•Poprawa atmosfery pracy i zmniejszenie liczby konfliktów.
•Narzędzia do wdrożenia mentoringu i integracji międzypokoleniowej.
•Gotowy plan działań dostosowany do specyfiki własnego zespołu.
Zakres tematyczny
1. Wprowadzenie do zarządzania wielopokoleniowego
· Trendy demograficzne i zmiany na rynku pracy
· Charakterystyka pokoleń: Baby Boomers, X, Y, Z
· Wpływ wartości i doświadczeń pokoleniowych na pracę – skąd się biorą różnice
2. Mocne strony i wyzwania współpracy międzypokoleniowej
· Potencjał poszczególnych generacji
· Stereotypy i uprzedzenia – jak je przełamywać
· Źródła konfliktów i sposoby ich minimalizacji
3. Komunikacja w zespole wielopokoleniowym
· Dostosowanie stylu i kanału komunikacji do odbiorcy z uwzględnieniem różnic pokoleniowych
· Trafny dobór komunikatów
· Jak unikać barier komunikacyjnych i używać języka szacunku
4. Motywowanie i angażowanie różnych pokoleń
· Różnorodność potrzeb różnych generacji
· Motywatory i preferencje każdej generacji
· Elastyczne systemy motywacyjne
· Feedback jako narzędzie budowania zaangażowania
55. Budowanie kultury inkluzywnej
· Przeciwdziałanie ageizmowi
· Mentoring i reverse mentoring
· Integracja i wzmacnianie współpracy
6. Action Plan
· Analiza potrzeb własnego zespołu – siatka celów
· Implementacja wiedzy
Zajęcia odbywają się
- 21.10 - wtorek, godz: 09:00 - 16:30
Szkolenie może być realizowane także na zamówienie i zgodnie z potrzebami Klienta.
Niezależnie od formy prowadzenia szkolenia Uczestnicy mają możliwość zadawania pytań, dyskusji z trenerem. Przy szkoleniach on line pomagamy w kwestiach technicznych.
ul. Dąbrówki 16 A