– to urządzenie transportowe (nadwozie zdejmowane lub podobna konstrukcja): o trwałym charakterze, wystarczająco wytrzymałe, aby nadawało się do wielokrotnego użycia; o specjalnej konstrukcji, ułatwiającej przewóz towarów za pomocą jednego lub kilku środków transportu, bez ich przeładunku; zawierające elementy ułatwiające mocowanie i manipulowanie, zwłaszcza przy jego przeładunku z jednego środka transportu na drugi – zbudowane w sposób pozwalający na łatwy załadunek i rozładunek towarów, o pojemności nie mniejszej niż 1 m3, z wyłączeniem kontenerów przeznaczonych do przewozu materiałów promieniotwórczych. Określenie „kontener” nie obejmuje zwykłych opakowań, DPPL (zob. hasło), kontenerów-cystern lub pojazdów. Jednakże do przewozu materiałów promieniotwórczych kontener może być używany jako opakowanie. Według oświadczenia rządu polskiego z dnia 16 stycznia 2009 r. w sprawie wejścia w życie zmian do załączników A i B Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. Nr 27, poz. 162).
Zobacz także
ZAWÓR BEZPIECZEŃSTWA
zawór bezpieczeństwa, zawór do samoczynnego otwierania wypływu płynu po przekroczeniu dopuszczalnego ciśnienia. zawór, urządzenie, samodzielne lub stanowiące podzespół innego urządzenia, służące do: regulowania strumienia przepływu czynnika (np. cieczy, gazu) w rurociągu, kierowania strumienia do różnych przewodów lub obszarów, utrzymywania jednostronnego kierunku przepływu, utrzymywania określonej wartości ciśnienia i/lub zabezpieczania przed nadmiernym wzrostem ciśnienia albo prędkości czynnika. […]
RADA NORMALIZACYJNA
– działa przy PKN. Jej kadencja trwa 4 lata. Rada akceptuje coroczne sprawozdania z działalności PKN, składane przez Prezesa PKN. Do zadań Rady należy także wydawanie opinii, w szczególności dotyczących: 1) stanu i kierunków rozwoju normalizacji, 2) wniosków o powołanie i odwołanie komitetów technicznych, 3) przepisów wewnętrznych PKN dotyczących opracowywania dokumentów normalizacyjnych, 4) projektów dokumentów normalizacyjnych, w […]
SYSTEM KONTROLI WYROBÓW
– system ten tworzą następujące organy: 1. Kontrolę spełniania przez wyroby zasadniczych lub innych wymagań prowadzą: 1) wojewódzcy inspektorzy Inspekcji Handlowej, 2) inspektorzy pracy, 3) Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, 4) organy Inspekcji Ochrony Środowiska, 5) Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, 6) organy nadzoru budowlanego, 7) Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, 8) dyrektorzy urzędów morskich, 9) wojewódzcy inspektorzy transportu drogowego. Postępowania w zakresie wprowadzonych do obrotu lub oddanych […]