CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest wsparcie słuchacza w zdefiniowaniu założeń strategii marki, budowy wizerunku i planowania działań marketingowych. Prezentacja najważniejszych pojęć marketingowych w oparciu o praktyczne przykłady oraz przystępne, życiowe wyjaśnienia – bez encyklopedycznych definicji, za to z natychmiastowym przełożeniem na prawdziwe studia przypadku i ćwiczenia warsztatowe. W trakcie ćwiczeń uczestnicy, pracując w grupach, samodzielnie stworzą przykładowy fundament strategii.
Szkolenie jest prowadzone przez praktyka z wieloletnim stażem zawodowym i dydaktycznym.
ADRESACI SZKOLENIA
Przedsiębiorcy, początkujący marketerzy, osoby budujące markę firmową lub osobistą lub planujące jej stworzenie. Także osoby, które budują zespół marketingu w swojej firmie lub aktywnie prowadzą już działania promocyjne, ale mają poczucie, że “marketing nie działa”.
Nie wymagamy doświadczenie w marketingu. Szkolenie zakłada prezentację zagadnień od podstaw.
KORZYŚCI
W trakcie wieloletniej współpracy z dziesiątkami firm, trenerka (konsultantka biznesowa, strateżka i project managerka) dostrzegła pewne jasne tendencje i powtarzalne problemy, które powodują, że działania reklamowe przynoszą rozczarowujące efekty. Bywają to błędy w konstrukcji zespołów marketingowych, czasem to teoretyczna wiedza, której przedsiębiorcy nie potrafią przełożyć na praktykę albo nieprawidłowe zrozumienie zadań marketingu itd. Efektem tych spostrzeżeń jest autorski warsztat, w którym strategia marketingowa zostaje rozłożona na dziecinnie proste komponenty. Uczestnicy formułują z nich założenia strategii, wypracowując praktyczną umiejętność gotową do dalszego wykorzystania.
Prowadząca dopasowuje tempo i zakres tematyczny do poziomu zaawansowania grupy. Szkolenie daje przestrzeń na konsultacje indywidualnych przypadków.
Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia.
ZAKRES TEMATYCZNY
Moduł 1 – wprowadzenie
Wspólny język. Po co nam strategia. Przypowieść o firmie jakich wiele. Dyskusja ze słuchaczami.
Moduł 2 – elementy strategii
3 komponenty, z których będziemy budowali strategię marketingową przedstawione w prostych słowach. Na czym najczęściej polegnie marketer (i jego szef)?
Moduł 3 – komponent 1
Kim jest Idealny Klient i dlaczego jest ważny dla biznesu? Co zrobić, kiedy naszą grupą docelową są “wszyscy”? Skąd czerpać wiedzę o klientach i jak do nich dotrzeć? Dlaczego zdefiniowanie grupy docelowej często kończy się “na papierze” i nie wspiera realnych działań? Dyskusja – zagadki marketingowe do rozwikłania.
Moduł 4 – komponent 2
Dlaczego wydawało Ci się, że znasz odpowiedź na najprostsze pytanie biznesowe świata, ale teraz odkryjesz, że niekoniecznie… Specjalizacja i cechy wyróżniające w praktycznym zastosowaniu. Szybki test, którym sprawdzisz skuteczność strategii komunikacji. Warsztat!
Moduł 5 – komponent 3
Teoria przechodzi w działanie, a działanie w… Cele w skali makro i mikro. Formułowanie tez marketingowych, wyznaczanie ram realizacji.
Moduł 6. – prezentacja projektów i konsultacje.