CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest profesjonalne przygotowanie uczestników do praktycznego i efektywnego zarządzania zespołem poprzez:
· Tworzenie optymalnych warunków koniecznych do sprawnego funkcjonowania zespołu
· Określenie ról pojawiających się w grupie i ich znaczenia dla pracy zespołu
· Kształtowanie otwartości na zmiany i modyfikacje zachowań
· Budowanie motywacji do pracy w zespole
· Rozwijanie umiejętności świadomego i efektywnego komunikowania się w zespole
ADRESACI SZKOLENIA
Adresatami szkolenia są: menadżerowie, osoby kierujące pracownikami, kierownicy działów kadrowo-płacowych i działów HR oraz wszystkie osoby planujące w przyszłości tworzyć własny zespół lub chcące poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie.
KORZYŚCI
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
· Wie jakie elementy składowe wpływają na sukces zespołu oraz jak wykorzystać formalną i nieformalną władzę w zespole dla zaspokajania potrzeb zespołu
· Zna i potrafi zidentyfikować role w zespole i adekwatnie do występujących ról dokonywać podziału zadań i kompetencji
· Zna metodologię efektywnego formułowania celów i zadań oraz potrafi efektywnie planować, zarządzać celami i priorytetami oraz skutecznie delegować zadania podwładnym
· Potrafi dokonać świadomego wyboru odnośnie stylu kierowania zespołem i efektywnie nim zarządzać zgodnie z poziomem kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników
· Potrafi identyfikować indywidualne i zespołowe motywacje oraz motywować, komunikować i oceniać członków zespołu
· Posiada zdolność przekazywania komunikatów, informacji zwrotnej o charakterze pozytywnym i negatywnym w sposób konstruktywny i motywujący
· Posiada umiejętność budowania dojrzałych relacji i odpowiedzialnych za cały zespół zachowań wykorzystujących energię i talenty indywidualne/zespołowe
ZAKRES TEMATYCZNY
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi
· Zarządzanie ludźmi jako proces
· Funkcje zarządzania ludźmi
· Modele zarządzania zasobami ludzkimi
· Kto w organizacji zarządza zasobami ludzkimi?
- Planowanie zasobów ludzkich w organizacji
· Określenie potrzeb
· Pozyskiwanie pracowników
· Etapy doboru
· Analiza stanowiska
· Opis stanowiska
· Profil kandydata
· Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna/wady i zalety
· Selekcja
3. Wdrożenie i adaptacja pracowników
· Paszport do organizacji
· Pierwsze dni
· Przyjęcie do pracy i wprowadzenie na stanowisko
- Szkolenie pracowników
· Zarządzanie wiedzą w organizacji
· Organizacja ucząca się
· Cele szkoleń – skuteczne formułowanie
· Planowanie szkoleń – analiza potrzeb szkoleniowych
· Metody uczenia się i szkolenia
· Ocena efektywności szkoleń
· Model szkoleń wewnętrznych i szkolenia zewnętrzne
o Analiza SWOT
- Motywowanie pracowników
- Teorie motywacji
- Od koncepcji do zastosowań
- Rozpoznanie potrzeb
- Określenie celów
- Świadome aktywizowanie pracowników
- Ocena skuteczności bodźca
- Pobudzenia do działania zgodnego z celami
- Zaspokojenie potrzeb pracownika
- Narzędzia motywowania
- Finansowe
- Pozafinansowe
- Zabezpieczające
- Ocenianie pracowników
- Pojęcie i cele oceniania
- Nieformalna ocena efektywności
· Systematyczna ocena sformalizowania
· Zachowania i relacje w zespole · Identyfikacja i przydzielanie ról członkom zespołu · Procesy zachodzące w zespole – efektywne wzmacnianie pozytywnych i wygaszanie negatywnych zachowań · Planowanie pracy zespołu · Motywy pozafinansowe w działaniu zespołowym · Zwiększanie twórczego potencjału zespołu
|