CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przygotowanie słuchacza do:
– konfiguracji kont reklamowych w ekosystemie reklamowym Meta,
– bezpiecznego przekazywania uprawnień do profili społecznościowych i kont reklamowych pracownikom, agencjom itp. i kontroli ich pracy,
– samodzielnego stworzenia kampanii na Instagramie i/lub Facebooku na podstawowym poziomie zaawansowania,
– analizy najważniejszych wyników reklam,
– płatności za kampanie i rozliczeń księgowych.
Szkolenie jest prowadzone przez praktyka z wieloletnim stażem, opiera się na realnych, biznesowych przykładach i sprawdzonych poradach. Szkolenie uzupełnione będzie dodatkowym materiałem multimedialnym, który pozwoli na odtworzenie najważniejszych ustawień samodzielnie po szkoleniu.
ADRESACI SZKOLENIA
Osoby, które prowadzą profile społecznościowe na Facebooku lub Instagramie i chciałyby je wspierać płatną promocją, by skutecznie docierać do ściśle określonych grup klientów z ofertą reklamową.
Nie jest wymagane doświadczenie w prowadzeniu kampanii płatnych, ani specjalistyczna wiedza marketingowa. Szkolenie zakłada prezentację wiedzy od podstaw.
Warto wiedzieć: skuteczne wdrożenie prezentowanych na szkoleniu technik wymagać będzie aktywnego profilu prywatnego na Facebooku. Uruchomienie kampanii docelowo wymaga także podania danych karty kredytowej i adresu do rozliczeń oraz często przesłania zdjęcia dowodu osobistego (czynności te mogą być wykonane po szkoleniu, w dowolnym momencie).
KORZYŚCI
Szkolenie skupia się na rozwiązywaniu najczęstszych problemów, porusza wiele praktycznych zagadnień związanych ze sprawną organizacją pracy i bezpieczeństwem, które zazwyczaj są pomijane w instrukcjach obsługi narzędzi reklamowych. Prowadząca dopasowuje tempo i zakres tematyczny do poziomu zaawansowania grupy. Szkolenie daje przestrzeń na konsultacje indywidualnych przypadków.
Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia oraz linki do multimedialnych materiałów wspierających szkolenie.
ZAKRES TEMATYCZNY
Moduł 1 – wprowadzenie
Prezentacja narzędzi, przygotowania i ogólne zasady działania Menedżera Reklam Meta. Bezpieczeństwo. Najczęstsze problemy początkujących. Praktyczne zastosowanie kampanii płatnych w strategii marketingowej.
Moduł 2 – konfiguracja ustawień
Konto Firmowe i jego zaawansowane ustawienia – budowa ekosystemu łączącego Strony (“Fanpage”), profile na Instagramie, Konta reklamowe, Pixele remarketingowe, pracowników, agencje, metody płatności i nie tylko. Przygotowanie systemu do prawidłowego rozliczenia płatności i wystawienia dokumentów księgowych. Dobre praktyki, najczęstsze błędy i zaskakujące funkcje.
Moduł 3 – grupy docelowe
Jak wyświetlić reklamę osobie, która była na naszej stronie www, wyświetlała nasze video lub komentowała nasze posty? Czym jest remarketing i jak go wykorzystać do podniesienia skuteczności kampanii płatnej?
Moduł 4 – kampania
Konstrukcja i logika działania kampanii płatnej na Facebooku i Instagramie. Kolejne kroki konfiguracji prostej kampanii. Dobre praktyki usprawniające proces tworzenia. Zasady zarządzania budżetem i szacowania wyników. Najpopularniejsze formaty reklamowe.
Moduł 5 – analiza wyników
Konstrukcja Menedżera Reklam i definicja najważniejszych wskaźników. Podstawowe zasady oceny skuteczności kampanii i raportowania. Stawianie tez marketingowych i ocena poziomu realizacji celów.
Moduł 6 – konsultacje, pytania.