CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest omówienie obecnych trendów i wyzwań HR w zmieniających się organizacjach, w kontekście budowania partnerskich relacji z biznesem. Przyjrzenie się rolom menadżerów, liderów i zespołów w obecnych czasach i wypracowanie realnych rozwiązań i podpowiedzi w jaki sposób ich wspierać w budowaniu silnej kultury organizacyjnej, wzmacnianiu zespołów i wpływie na efektywność poprzez odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania pracowników. W czasie szkolenia uczestnicy będą mogli także wymieniać się doświadczeniami własnymi i czerpać inspirację od innych.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do pracowników i menadżerów działów HR, HR biznes partnerów, którzy chcą zwiększyć swoją rolę w organizacji poprzez większą świadomość obecnych wyzwań w organizacjach, trendów w budowaniu i prowadzeniu zespołów, modeli przywództwa oraz realnego wpływu na kształtowanie pożądanej kultury organizacyjnej.
KORZYŚCI
- Poznanie najnowszych kierunków rozwoju obszaru zasobów ludzkich w organizacjach
- Lepsze zrozumienie aktualnych wyzwań i potrzeb liderów i pracowników oraz ich oczekiwań w stosunku do obszaru HR
- Lepsze zrozumienie roli silnej kultury organizacyjnej i jej wpływu na efektywność zespołów
- Wypracowanie narzędzi dla HR, ułatwiających budowanie relacji partnerskich w organizacjach oraz tworzenie strategicznego partnera dla biznesu
- Lepsze wspieranie liderów w ich rozwoju i budowaniu nowych metod zarządzania organizacją
- Inspiracja do tworzenia nowych modeli pracy oraz wykorzystywania elementów sprawdzonych w zarządzaniu zwinnym
ZAKRES TEMATYCZNY
Moduł I HR jako partner w biznesie
- Nowa rola HR w organizacjach – zmieniające sie oczekiwania
- Kadry? HR? Organisational Development a może Team&Culture? – kierunki rozwoju HR w organizacjach
- Partner HR – funkcja usługowa czy kreowanie organizacji?
- Sztuka budowania partnerskich relacji HR z biznesem
Moduł II Kultura organizacyjna
- Jak HR może wpływać na kulturę organizacyjną?
- Jak modelować i wzmacniać el pożądane w organizacjach
- Moduł III Jak HR może wspierać liderów i menadżerów w organizacji
- Zmieniające się rolę lidera i menadżera w organizacjach
- Model przywództwa wszechstronnego wg Kaplana i Kaisera
- Model Intend-based Leadership wg Marqueta
- Zarządzanie zmianami – rola lidera w przechodzeniu przez zmianę
- Pracownicy w zmianie – jak HR może wspierać zespoły i liderów
- Rosnąca rola emocji pracowników – dostrzeganie i sposoby radzenia sobie z nimi
Moduł IV Wspieranie zespołów
- Różne oczekiwania i potrzeby członków zespołu – jak zmieniające się pokolenia pracowników wpływają na modele pracy
- Różnorodność w zespole i jej docenianie – na podstawie typologii Junga, Wielkiej Piątki Osobowości
- Tworzenie kultury otwartej komunikacji, feedbacku i doceniania
- Usprawnianie komunikacji w zespołach i między nimi – toksyny komunikacyjne wg Gottmana
Moduł V Nowe modele pracy i rozwoju
- HR jako partner w tworzeniu nowych modeli pracy i dopasowywaniu rozwiązań systemowych dopasowanych do potrzeb biznesu
- Wykorzystanie doświadczeń metodyk zwinnych – budowanie zaangażowania pracowników na przykładzie rutyn Agile
- Nowoczesne metody rozwoju przywództwa i zespołów na przykładzie zastosowania