CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i wypracowanie umiejętności poza finansowego motywowania pracowników oraz budowania zaangażowania i poczucia odpowiedzialności za wykonywaną pracę, służących przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu i budowaniu prawidłowych relacji zgodnie z misją i strategią działania organizacji.
ADRESACI SZKOLENIA
Adresatami szkolenia są: menadżerowie, osoby kierujące pracownikami, działów HR oraz wszystkie osoby planujące w przyszłości tworzyć własny zespół lub chcące poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie.
KORZYŚCI
Uczestnicy poznają najważniejsze narzędzia szefowskie, które pomogą skuteczniej motywować i budować zaangażowanie wśród podwładnych oraz budować autorytet szefowski oparty na postawie menadżera, a nie tylko władzy formalnej.
ZAKRES TEMATYCZNY
Program szkolenia:
Sesja I Wprowadzenie do motywacji wewnętrznej
Ø Autodiagnoza postaw i wartości Ø Definicja motywacji i jej rodzaje Ø Przekonania i nawyki związane z motywacją Ø Teorie motywacji pracowników A. Maslowa, F. Herzberga i McGregora, a ich praktyczne zastosowanie Ø Praktyka motywowania w pracy – co daje zadowolenie z pracy? Ø Demotywatory w pracy Ø Jaki masz wpływ na motywację swoich pracowników i współpracowników? Ø Techniki rozpoznawania motywacji i potrzeb pracowników w celu dobrania odpowiednich sposobów motywowania Ø Praktyczne pomysły na motywację – pierwszy element poczucie bezpieczeństwa – jak zaspokoić potrzebę bezpieczeństwa u Twoich pracowników i współpracowników?
Sesja II Motywacyjne kierowanie pracownikami Ø Autodiagnoza stylu kierowania Ø Dopasowywanie stylu kierowania do stanu dojrzałości pracownika (style kierowania wg Blancharda) Ø Wpływ stylu kierowania na motywację pracowniczą Ø Przywództwo, a pobudzanie ludzkiej motywacji Ø Jak kontrolować, dyscyplinować, monitorować, aby nie zniechęcać do pracy? Ø Zastosowanie i znaczenie paradygmatu stosunków międzyludzkich wygrana-wygrana w budowaniu motywacji wewnętrznej pracownika Ø Delegowanie, jako czynnik motywujący Ø Presja i kara, czy nagroda i wzmocnienie? Ø Konstruktywny feedback sprzyjający kształtowaniu odpowiedzialności pracownika za firmę i jego rozwojowi zawodowemu Ø Praktyczne pomysły na motywację – drugi element odpowiedzialność i uznanie – jak możesz wykorzystywać potrzebę odpowiedzialności i uznania u Twoich pracowników i współpracowników? .
Sesja III Komunikowanie, jako narzędzie motywacyjne Ø Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się Ø Spójność komunikacyjna Ø Synergia z pracownikami uzależniona od poziomu komunikacji, jako wypadkowej poziomu zaufania i współpracy Ø Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika Ø Empatia, słuchanie pracownika i pozytywne myślenie – lepsze zrozumienie potrzeb pracownika Ø Praktyczne pomysły na motywację – trzeci element szacunek i satysfakcja z pracy – jak możesz wykorzystywać potrzebę szacunku i osiągania satysfakcji z pracy u Twoich pracowników i współpracowników? Cel:
Sesja IV Trening asertywności dla wzmocnienia działań wpływających na motywację pracowników i współpracowników Ø Autodiagnoza asertywności Ø Asertywność, jako alternatywa agresji i uległości Ø Proszenie, czy wydawanie poleceń Ø Konstruktywne dziękowanie i chwalenie Ø Konstruktywna krytyka Ø Jak odmawiać, nie urażając? Ø Ustalanie jasnych zasad dotyczących wymagań i realizacji zadań Ø Prowadzenie „budujących” spotkań z podwładnymi i współpracownikami Ø Praktyczne pomysły na motywację – czwarty element osiągnięcia – jak możesz wykorzystywać potrzebę osiągnięć Twoich pracowników i współpracowników?
Sesja V Jak wzbudzać zaangażowanie w ludziach? Ø Autodiagnoza zaangażowania Ø Motywowanie, jako ciągły proces modelowania ludzkich zachowań Ø Wywieranie wpływu i pozyskiwanie sojuszników zmian Ø Redukowanie stresu i wypalenia zawodowego – radość w pracy Ø Procedura motywowania – formularz Ø Praktyczne pomysły na motywację – piąty element bycie nagradzanym i rozwój kariery zawodowej – jak możesz wykorzystywać potrzebę bycia nagradzanym i rozwoju kariery zawodowej u Twoich pracowników i współpracowników? Ø Złote zasady motywowania w Twojej organizacji
.
|