CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników działów HR do pełnienia roli interwenta kryzysowego; dostarczenie wiedzy niezbędnej do właściwego zrozumienia przechodzenia przez sytuacji kryzysowe, strategii radzenia sobie ze stresem i specyficznych potrzeb wynikających z doświadczania sytuacji trudnych.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów HR, wspierających współpracowników w sytuacjach trudnych i kryzysach wynikających ze zmian związanych z obecną sytuacją i koniecznymi zmianami naszych nawyków i sposobów działania w pracy, a także w sferze osobistej.
KORZYŚCI
Uczestnicy szkolenia będą przygotowani do prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami przeżywającymi sytuacje trudne.
Będą posiadali zintegrowaną wiedzę dotyczącą psychologicznych aspektów pomagania w formie Interwencji Kryzysowej.
Zapoznają się z kluczowymi umiejętnościami interpersonalnymi użytecznymi w pomaganiu.
ZAKRES TEMATYCZNY
Moduł I
Przygotowanie do roli interwenta:
- Z czym się mierzymy?
- Rozumienie emocji swoich i innych – rola empatii w pomaganiu;
- Psychologia emocji
- Zakres interwencji, gdzie stawiać granice, dokąd przekierowywać ludzi.
Moduł II
Proces interwencji kryzysowej:
- Czym jest interwencja kryzysowa, różnice z poradą psychologiczną
i psychoterapią; - Rola kontraktu w interwencji;
- Fazy interwencji kryzysowej wg. Hoff;
- Model przystosowania do sytuacji trudnej wg Kerr.
Moduł III
Narzędzia i techniki w ramach interwencji kryzysowej;
- Techniki pomagania – parafraza, klaryfikacja, konstruktywna porada, wzmocnienie – kontakt służący pomaganiu;
- Narzędzia rozumienia i pomagania w interwencji:
-5 kroków Enrighta;
-Komunikacja Dorosły – Dorosły
- Trening umiejętności w odniesieniu do wybranych kwestii i indywidualnych potrzeb uczestników
Moduł IV
- Podsumowanie i określenie głównych kwestii do indywidualnej pracy.