CELE SZKOLENIA
poznanie swojego stylu komunikacji oraz technik radzenia sobie ze stresem w czasie kryzysu
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie rekomendowane jest dla wszystkich osób chcących nabyć umiejętności efektywnego radzenia sobie ze stresem oraz komunikowania się w trudnych warunkach.
KORZYŚCI
Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia:
· Prezentacja materiału i technik przez trenera
· Praca własna uczestników
· Coachingowe metody pracy
ZAKRES TEMATYCZNY
1. Poznanie swojego stylu komunikacji
– Określenie własnego stylu w komunikacji
– Analiza swojego sposobu interakcji z innymi
– Predyspozycje nadawania i odbioru komunikatów (dostosuj się do rozmówcy)
2. Komunikacja niewerbalna wsparciem komunikacji w czasie kryzysu
– Funkcje komunikacji niewerbalnej
– Komunikaty niewerbalne
– Komunikaty interakcyjne
– Zakłócenia komunikacji
3. Słuchanie jako niezbędny element komunikacji w trudnych warunkach
– KOMUNIKACYJNE USZY VON THUNA – płaszczyzny wypowiedzi
4. Bariery w komunikacji i ich przezwyciężanie – co nie pozwala nam słuchać
– Bariery komunikacyjne
– Parafraza, klaryfikacja, zadawanie pytań, ocena, interpretacja – jako techniki znoszące bariery w komunikacji
5. Objawy, fizjologia, rodzaje stresu w trudnych sytuacjach
6. Źródła różnic indywidualnych w postrzeganiu zdarzeń jako stresowych i przeżywania stresu
– Autodiagnoza stanu obecnego
7. Kontrolowanie własnych emocji:
– wpływ autorozmowy na uczucia (postrzeganie sytuacji i jej interpretacja),
– obrany kierunek zachowań,
8. Techniki redukcji stresu
– metody środowiskowe,
– fizjologiczne,
– umysłowe
9. Sposoby walki ze stresem – dyskusja i ćwiczenia
10. Podsumowanie